even een vraagje over de prijs van casas. Als ik in de LP en Trotter naar casas zoek dan heb je prijzen vanaf 20 euro. Via hotelbookers is het makkelijk om casas te vinden voor de helft van de prijs. Is het ook mogelijk om casas ter plekke te vinden voor die prijs of geldt dat alleen voor (internet)reserveringen?
Ik ben eigenlijk niet van plan om alle casas van te voren al te regelen, want ondanks dat ik wel redelijk in me hoofd heb welke route ik wil gaan doen laat ik het helemaal van het moment afhangen hoe lang ik ergens blijf.
Als je bij het busstation van bestemming aankomt (als je met de bus gaat tenminste) dan barst het van de mensen die hun casa aan willen bieden. Ze hebben mappen met foto’s en prijzen bij zich, sommige mensen kunnen nogal agressief aanbieden. Maar loopt eerst door de meute heen en zoek op je gemak.
ondertussen ruimschoots terug van 3 mooie weken Cuba. Toch nog bedankt voor de reactie Rumba.
Je hebt helemaal gelijk hoe het gaat bij de busstops. Misschien lijkt dat idd allemaal even hectisch maar feit is wel dat je je niet ongerust hoeft te maken dat er geen aanbod van casas is als je niets reserveert.
Wat nog makkelijker is, is dat je bij de casa-eigenaar die je verlaat een reservering laat doen bij de volgende. Iedereen heeft zijn eigen vriendjes en zo wordt het allemaal voor je gedaan. Je wordt dan opgewacht bij de busstop met naambordje. Mocht je bij aankomst niet tevreden zijn kun je altijd nog op zoek naar een beter adres.