Hoe casas particulares reserveren

Terug van 15 dagen Cuba met mijn familie (5 pers) geef ik hier graag mijn ervaring weer voor reservatie van casas particulares.
Ten einde geen tijd te moeten verliezen ter plaatse en ook uit zekerheid (met 3 kinderen) reserveerde ik mijn casas liever uit België dan ter plaatse.
Heb internet afgeschuimd en probeerde twee mogelijkheden.
Cuba-Junky.com en cubaparticular.com.
Bij Junky vond ik het wat stroef, met telkens doorverwijzingen en geen echte confirmatie. Als resultaat ter plaatse wat discussies.
Bij cubaparticular daarentegen schitterende service. Heeft een eigen keuze maar zoekt ook casas indien je ergens gaat waar hij geen aanbod heeft op zijn site. Je krijgt een duidelijke beschrijving, prijssetting, en bij reservatie een voucher met alle informatie, ligging casa en gegevens van de eigenaars (adres, tel, enz.), de prijs die je zal moeten betalen …
Je wordt daar bijzonder goed en professioneel geholpen en het kost u niets ! Zij worden vergoed door de commissie die zij ontvangen van de verhuurders.
Wij hebben die mensen ontmoet en het is een jong en sympathiek koppel (Raul en Monica) die zich daarvoor inzet.
Echt een aanrader !

2 likes