hoe blijf je langer dan 3 mnd in azie?

Hallo! ben ik weer…
De planning begint nu een beetje te komen. Even de landen op een rijtje die we graag willen zien:

Vietnam
Laos
Cambodja
Filipijnen
(en t liefst palau/belau, iemand ooit geweest?? alleen tickets daarheen zijn onbetaalbaar tot zo ver ik kan vinden!)

Verder vroeg ik mij af hoe mensen uberhaupt 6 tot 7 mnd in azie kunnen blijven. Hebben zij dan twee enkele reizen geboekt? want met een retourvlucht mag je max 3 mnd in t land van aankomst blijven. En als je dan toch een enkele reis heen boekt… moet je toch ook kunnen aantonen dat je via een ander land weer terugvliegt naar NL?

Heeft iemand nog goede tips voor goedkope vliegtickets??? thanks!

Nou dat je maar maximaal 3 maanden in een land mag blijven geld niet voor Filippijnen, je kan je toeristenvisum steeds maar weer met 59dagen daar verlengen tot maximaal 2 jaar verblijf.
Als je je reis in Vietnam wil beginnen kun je het best eerst naar Bangkook vliegen, want tickets van europa naar vietnam zijn prijzig, naar bangkook vlieg je wel voor rond de 500 euro voor een retourticket .

http://www.bmair.nl/Ticket-Bangkok.htm
en dan van bankok met een lowbudget maatschappij naar Vietnam.
Vanaf Vietnam kun je trouwens ook spotgoedkoop naar Filippijnen vliegen met Cebupacific www.cebupacificair.com

Er zijn ook retourtickets te krijgen van 6 of 12 maanden. Alleen zijn die duurder dan een ‘normaal’ ticket van 1-3 maanden.

Ik snap jouw vraag niet helemaal. Je hebt het over land van aankomst 3 mnd en Azie (continent) 6 à 7 maanden. Dat zijn toch twee verschillende dingen?

Ik heb geen ervaring met de landen die je wilt bezoeken, dus weet niet hoe lang alle toeristenvisa´s standaard zijn. Maar als je iets moet aantonen bij de grens, dan is het alleen een bewijsje dat je het land binnen de periode van het visum verlaat. Wanneer jij weer terug naar Nederland gaat interesseert ze niet, alleen dat je op tijd het betreffende land uit bent.

Wat betreft tickets, bij een rondreis loont het vaak om een open jaw ticket te boeken. Je vliegt heen naar jouw beginpunt en vliegt terug vanaf jouw eindpunt. Binnen Azie kun je bijna overal komen met Airasia.