Hoe bezoek ik het beste "Cinque Terre"?

Misschien heeft iemand hier al ervaring mee…

Deze zomer gaan wij wederom naar italie met de auto.
Eerst 2 weken naar Toscane en op de terugweg willen wij Cinque Terre aandoen.
Nu heb ik gehoord dat het met de auto bijna onbereikbaar is…of niet wordt toegestaan.
Ik zit er zelf aan te denken om bijvoorbeeld met de trein vanaf La Spezia er naar toe tegaan…en dan via de trein naar elk dorpje te reizen.
Heeft er misschien ook iemand ervaringen om met de boot de kustlijn te bekijken??? en waar stap je dan bijvoorbeeld op de boot???

Meerdere vragen maar alvast bedankt voor de antwoorden…
Groet Dreovic

Hallo Dreovic.

Kijk even hier Ligurië Info - Levanto - Cinque Terre - Bungalow-vakantiepark La Francesca te Bonassola - Campings

Martino

Hoi Dreovic,

Ik ben er een keer in mei geweest met de auto. Vanuit la Spezia was het een behoorlijk lange route langs slingerweggetjes. Wel heel erg mooi maar hartje zomer kan het misschien erg druk zijn.
Met andere woorden; het is met de auto bereikbaar, maar ik vrees dat het in het hoogseizoen erg druk is.

Groeten Bart.

P.s: volgensmij is het ook mogelijk om te verblijven in La Spezia en vanuit daar met de trein alle dorpjes te bekijken.

OP deze link kun je exht heeeel veel terug vinden:
http://www.cinqueterreonline.com/index.html

Ik heb er veel aan gehad.

www.reserver.it
www.accommodationz.com

met de auto van La Spezia naar Riomaggiore is geen enkel probleem, is idd wel bochtig weggetje maar niet zo lang, je kan in Riomaggiore raken en parkeren, maar de parkings gaan snel vol zitten.
Ik raad je aan je wagen in Spezia of Genua te laten staan en met de trein te gaan tot Monterosso of Riomaggiore en dan de wandeling via de vijf dorpjes te doen te voet en dan met de trein terug.
Je kan ook makkelijk de stoptrein nemen om tussen de dorpjes te pendelen.

Hallo, vanuit de haven van Viareggio gaat een boot langs alle dorpen van Cinque terre doet ook een tweetal dorpen aan. Prijs was 2 jaar geleden ongeveer 25 euro p.p. Je bent de hele dag op het water. Prachtig.
Wandelen kan ook en omdat het nogal een afstand is kun je een deel met de trein doen (of alles).
Groet, Remco

Hoi,

Wij stonden twee jaar geleden op een camping in Deiva Marina, daarna met de trein twee dagen op en neer naar de Cinque Terre. Geweldig mooi en echt niet ver! Denk er wel aan vooraf de entree voor het nationaal park te betalen op het station van Deiva Marine en deze kaartjes ook af te stempelen Dan ga je legaal het gebied in met de trein en hoef je niet daar nog zo’n kaartje te bemachtigen.
Op zich was het heel goed te doen dus, alleen was onze camping nog wel 40 minuten lopen van het station. Heen gingen we met de camping-shuttlebus, maar die ging terug maar tot een uur of 1900 en wij wilden natuurlijk wel eten in de cinque terre. Er zijn ook genoeg campings in het meest noordelijke dorpje Monterozzo, het lijkt me dat daar ook auto’s op kunnen. Oh ja, laat je niet van de kaart brengen door het weer in La Spezia: telkens als het daar bewolkt was, was het in de cinque terre stralend warm.
En sla Riomaggiore niet over…als je geen echte fanatieke wandelaar bent, kun je vanuit dit dorp een vlakke wandeling maken.