Mijn vriend en ik willen van 7-16 augustus met de auto naar Italie, naar de Ligurische kust. De route loopt van Bordighera naar La Spezia of naar Pisa, dat hangt af hoelang we erover doen en onderweg stoppen we natuurlijk om de tussenliggenste steden en dorpjes te bezoeken.
Nou zijn mijn vragen: zouden we in de drukste maand daar ter plekke een overnachting kunnen regelen? Een paar dagen in de auto slapen is niet erg, maar een bed ligt lekkerder natuurlijk :slapen:
Dan is mijn vraag welke bezienswaardigheden / plekken een must-see is? Ik weet dat er genoeg mooie stranden zijn, maar natuurlijk wil ik een beetje van de plaatselijke cultuur proeven.
Wij gaan die richting uit in september
Het dorpje camogli zeker bezoeken,wij logeren daar in het hotel "la camogliese"aan het water
klein 2 sterren hotel maar wel zeer leuk hotel
Probeer daar eens om een overnachting te regelen.
Vanuit camogli kan je makkelijk met de auto of de trein heel de ligurische kust bezoeken.
We hebben ook een kamer gehuurd in cinque terre.
Adres kun je krijgen op aanvraag bij mij
Natuurlijk kun je voldoende plek vinden, als je maar iets zoekt in het binnenland van Toscane. In augustus zijn de stranden bomvol (er wordt op veel stranden gerekend met cm2), evenals de hotels direct aan het strand. Maar dan is het juist heerlijk rustig in het binnenland. Vergeet Luca niet te bezoeken.
Mijn tip: als je in de dorpjes in en rond de CT komt kijk dan eens aan de andere kant van waar iedereen is; dat levert heerlijke rust en prachtige plekjes op.
Veel plezier.