Ervaringen met Cinque terre

Hallo,

Ik wil volgens voorjaar wandelen in cinque terre. wie heeft ervaringen?
Wat is handig : van plaats naar plaats lopen of vanuit een standplaats en steeds met de trein terug. ?

ik kan het nog niet zeggen want wij gaan over 2 weken.maar wij zitten in vernazza.vandaar gaan we lopend,met de trein en met de boot de cinque terre verkennen.ben heel benieuwd.

1 like

Hallo, ik stond met mijn buscampertje op een camping in Levanto,heb daar de trein gepakt richting La Spezia en ben in het 5de dorpje Riomaggiore uitgestapt.Daarna ben ik terug gelopen naar Monterosso in 3,5 uur,is misschien wat snel want er staat 5 uur voor,maar ik ben ook nog maar 65 jaar.En van Monterosso weer met de trein terug naar Levanto,je kan natuurlijk ook elke dag één dorpje aan doen want het openbaar vervoer kost praktisch niks,een enkeltje naar Riomaggiore was iets van 2,20 euro.Het enige wat ik niet zo leuk vond was dat je veel stenen trappen op moest op het laatste trajekt,veel wandelplezier:dag:

1 like

Behalve de Cinque Terre en Levanto kan ik ook Bonassola van harte aanbevelen. In tegenstelling tot de 5 Terre (alleen in Monterosso is er (kiezel)strand), heeft Bonassola een brede baai met fijn kiezelstrand. Er is een ruime keuze aan hotels, pensions etc. voor iets lagere prijzen. En ook de wandeling van Bonassola naar Framura is prachtig! Veel wandelplezier! Karin

hoi biepmiep,
nou ik kan je zeggen dat het perfect te doen is!wij zaten dus in vernazza,en gingen lopend weg of we pakte de trein.je weet dat je zo een parkkaart moet kopen?je kan ook kiezen voor de trein daarbij.wij hadden alleen kaart voor het park omdat we maar een hele enkele keer met de trein gingen(kaartjes zijn ook goedkoop).als je buiten de cinque terre zit is zo een kaart handiger omdat je er dan toch echt naar toe moet.de boot pakken is trouwens ook leuk om te doen!
mocht je meer vragen hebben stel ze gerust.weet niet wat je precies wilt doen,maar dan kan ik denk ik iets gerichter helpen.

Vanuit Levanto (klemtoon op eerste lettergreep) hebben wij een boot genomen, de aanlegsteiger is helemaal links in de baai. De boot vaart langs alle dorpjes van Cinque Terre en vanaf het water heb je een prachtig zicht op de kleurrijke dorpen. In Porto Vedere mochten we 50 minuten van de boot af, dat was wat kort. Op de boot is niets te drinken of te eten te krijgen.

Groeten Hanna Lena

Hallo Biepmiep, Je hebt een leuk reisdoel, wij zijn er al enkele x geweest het fijnste vind ik om van je vakantieplaats [en dan maakt het niet uit of je kampeert of in een hotel gaat] eerst met de boot alle dorpjes te bezoeken. Je kunt overal uitstappen en wat later met de volgende boot weer een dorpje verder gaan, zo krijg je wat indrukken en zicht op de mogenlijkheden die er zijn, je kunt namelijk vaak verschillende wandelpaden nemen die in zwaarte nogal verschillend kunnen zijn. Daarna kun je bijvoorbeeld per trein of boot naar je 1e route gaan en die wandelen, denk er wel om het is in juli en augustus vaak erg warm daar. Het mooiste is mei-juni en september, goede schoenen en water meenemen in elk dorpje is het mooi en kun je rusten of met boot of trein weer naar je eigen plekje gaan.Veel plezier daar.mvg.Hennie

Hoi,
De wandeling langs Cinque terre is prachtig. Wij zijn vorig voorjaar geweest. In mei. De bloemen bloeien er prachtig. Het is er in de dorpjes wel gezellig druk. Vooral het eerste stuk van Riomaggiore naar Corniglia is al best druk om te wandelen. Na Corniglia wordt het rustiger, met minder trappen, maar de paden ook minder goed. Wij vonden dat wel veel natuurlijker, ruiger en mooier. Als je een beetje wandelt goed te doen. Ook buiten het park Cinque Terre ( Monterosso- Levanto- Bonosolla-Framura zijn erg mooie wandelingen. Met een 5 dagenkaart kun je overal met de trein in en uitstappen. Van La Spezia tot aan St. Margherita de Ligure. St. Margherita de Ligure is overigens ook een erg mooi plaatsje.
Vanaf Villa Durazzo, ( prachtige gebouwen waar een depandance van de universiteit van Genua is, een hele mooie tuin waarin je kunt relaxen en een mooi park om door te wandelen ) is een mooi uitzicht op de baai.
De moeite waard! Veel plezier!