Hallo iedereen,
sorry dat ik de amateur kom uithangen, maar ik zit namelijk al maanden te denken aan een leuke trektocht met mijn tent of eventueel enkel met slapen in hostels in het buitenland. Het eerste land waaraan ik dacht was Peru, maar ik sta ook open voor andere mogelijkheden. Het zit zo: ik studeer dit jaar af en ga deze zomervakantie met m’n scoutsgroep naar Portugal voor een 10-daagse trektocht. Maar volgende zomervakantie (over anderhalf jaar dus) zou ik graag zelf op pad willen, eventueel met een vriend. Maar wat is het beste land voor een ‘beginner’? Ik wil vooral veel cultuur en natuur en liefst ook een goede veiligheid (dus niet Somalië of Mali
) Ik zou serieuze commentaren echt appreciëren, ik zou namelijk nu al wat willen uitwerken in m’n hoofd!
Groeten,
Alex
Begin eens met veel lezen. Op dit forum, of sites met reisverhalen van reizigers. Koop een goede reisgids als bijvoorbeeld de Lonely Planet, daar staan vele adressen van hostels in. Orienteer je als je met de rent wilt gaan waar je wel of niet mag wildkamperen, en of er uberhaupt campings zijn. In Azie zijn campings bijvoorbeeld schaars, maar slaap je voor nog geen 5 euro in een (primitief) hostel. Australie staat echter wel weer bekend om campeermogelijkheden.
Ik ga zelf eigenlijk nooit met de tent op pad (buiten Nederland). Ik vind dat namelijk niet handig wanneer ik geen vervoer tot mijn beschikking heb, een tent sla je nooit op in de binnenstad. En in veel landen buiten Europa is het OV niet zo goed. Qua veiligheid zou ik me niet meteen zorgen maken, al moet je natuurlijk geen domme dingen doen. (Waardevolle spullen liggen tamelijk onbeschermd in een tent, wellicht iets om rekening mee te houden?)
Met Peru heb ik geen ervaring. Daar ga ik komende zomer pas voor het eerst heen. Voor andere bestemmingen (met name in Azie en Europa) verwijs ik naar mijn website.
Leuke plannen! Peru is prachtig, ik ben er twee keer geweest, waarvan een keer in mijn eentje. Zie foto’s op mijn website.