Ik heb me net voorgesteld in het “even voorstellen” forum, dus gooi maar gelijk een nieuw topic op het forum.
Zoals ik al heb vermeld loop ik al lange tijd met het verlangen om te gaan reizen, en heb nu besloten dat het er nu toch maar eens van moet komen.
Maar, waar begin je?
Ik wil eigenlijk eerst eens beginnen met een paar dagen of een weekje wat reisjes te maken, om te kijken of het me ook bevalt om alleen te reizen. En dan denk ik aan bijvoorbeeld een stedentrip of een korte reis naar 1 land.
Maar welke steden of landen zijn leuk en goed te doen voor een beginner, ook qua veiligheid?
Persoonlijk zou heb ik wel een top 3 van steden die ik graag zou bezoeken:
New York, Barcelona, Rome.
En de landen die me erg trekken:
Costa Rica, de VS en ook Groot Brittannië lijkt me erg mooi.
En dan de vele vragen die in me opkomen qua bagage, wat is handig en verstandig.
Ik neig zelf naar een backpack, omdat ik daar meer voordelen in zie dan een onhandige koffer.
Maar hoe groot neem je een backpack? En wat neem je mee, en vooral wat niet?
En ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen van mensen die ook ooit eens voor het eerst alleen op reis gingen, en hoe die dat hebben aangepakt.
Welkom op het forum. Je aanmelden is een mooie eerste stap.
Begin eens met de subfora te lezen van de landen waar je interesse in hebt. Zaken als veiligheid, suggesties qua route en financieen komen daar aan bod. In algemene topics, zoals dit, kun je de voor- en nadelen van backpacks en koffers vinden. Bovendien is er een zoekfunctie op dit forum die ook heel waardevol kan zijn.
Sites van reisorganisaties als Sawadee, Shoestring en Koning Aap kunnen je ook helpen om inspiratie op te doen. Daar staan echter geen stedentrips. Google eens op reisverhalen (vul land naar keuze in) en je krijgt ook tips. De ouderwetse bibliotheek en boeken als de Lonely Planet kunnen ook helpen.
Mijn eerste reis is inmiddels een tijdje terug Backpack gekocht, een ticket, een simpele reisgids, en weg was Jenny. Die backpack gebruik ik nu, 14 jaar later, nog steeds veelvuldig Mijn budget is wat ruimer, maar echt veel is er niet veranderd.
Hallo en welkom op dit forum vincent. Ik heb zelf in Valencia gewoond en ging regelmatig naar Barcelona welke stad ik bijna nog eerder als mijn tweede thuis beschouw. Ook mijn laatste ex kwam uit Barcelona. Mocht je richting barcelona willen vertrekken dan weet ik nog wel een leuk hostel voor je wat betaalbaar is en mooi in het centrum ligt. In dat hostel en in Barcelona zelf maak je heel makkelijk contact. Mensen zijn open en de stad leeft en bruist.
Wat je mee moet nemen is afhankelijk van hoe lang je gaat en waar je heen gaat. Voor een stedentrip van een week bijvoorbeeld neem je een kleine backpack mee en voldoen een paar kledingstukken voor mij persoonlijk. Hoe lichter bepakt hoe makkelijker je reist. Computer is aanwezig in het hostel of in een internetcafe dus daar zou je ook niet eens mee hoeven zeulen. Mocht je heel nijpende vragen of tips willen stuur me dan maar een prive berichtje.
Ik heb ook lang in azie gereisd en in guatemala en mexico gewoond.