Even voorstellen als beginner

Hallo allemaal,

Ik zal me even netjes voorstellen op het forum.

Ik ben Vincent, 32 jaren jong (of oud, net hoe je het bekijkt)

Al sinds de middelbare school heb ik het verlangen gehad om veel van de wereld te gaan zien…echter is daar nooit veel van gekomen, op de gebruikelijke vakanties binnen europa en een hele mooie rondreis naar Zuid-Afrika na dan.

Nu begint het toch weleens tijd te worden (al zeg ik het zelf) om de eerste stap te gaan nemen.
Ik wil gaan reizen!!

Echter heb ik niet heel veel mensen in mijn omgeving die zeggen…goh leuk! Ik ga mee…!! (de meeste zitten vast aan hun huisje boompje beestje en hebben daar dus geen mogelijkheid toe)

Het zal dus alleen op reis worden, erg leuk en ook erg spannend.

Daarom heb ik me ook aangemeld op dit forum in de hoop wat tips op te doen en me goed voor te bereiden op mijn eerste reis.

Ik wil gaan beginnen met korte tripjes binnen europa om eens te kijken of het echt is wat ik ervan verwacht voordat ik mezelf een paar maanden het verre buitenland ingooi :slight_smile:

Alle tips voor een beginner zoals ik zijn welkom!

Groeten

Vincent

Hoi Vincent,welkom op wereldwijzer!
Nou zelf ben ik vroeger ook begonnen met reizen in Europa.
Op 16 jarige leeftijd ben ik helemaal alleen door Groot Brittanie met pak en zak gewandeld.
Heb veel in jeugdherbergen overnacht en verschillende nationaliteiten tegengekomen tijdens mijn verblijf aldaar.
Nu als je zoekt voor korte trips door Europa,dan moet je maar eens een reisbureautje binnenspringen,gewoonlijk geeft men daar vaak advies aan mensen die alleen reizen.
Hun weten de leukste bestemmingen en passen het helemaal op jouw budget aan. Als het de eerste keer is dat je alleen op vakantie gaat, is het handig om een dichtbevolkt gebied op te zoeken, zo maak je sneller contact met andere mensen en als je dan toch een dip krijgt zijn er altijd mensen in de buurt.
En natuurlijk zit je bij ons op wereldwijzer goed,voor allerlei informatie en tips,Vincent!
Indien je opteerd voor een strandvakantie,de Canarische eilanden doet het ook vaak goed tegenwoordig!
In iedergeval niet aarzelen Vincent om vragen te stellen,we zijn hier op wereldwijzer om elkaar te helpen.
Veel succ6 nog.
groet,georgessiam.:chin:

hoi Vincent.

Ik ben ook net nieuw hier ( en overal online wat reizen betreft )…
Zelf ben ik bijna 34, en heb ik ook een kring om me heen van mensen die ’ vast’ zitten aan een en ander…
Ik wil ook gaan reizen nu. Zie mijn voorstel rondje hier in de topic. :wink:
Ik ben op zoek naar mensen om mee samen de backpacken…

Groetjes uit Noord Brabant.

Sabine