Enige reiservaring die ik tot nu heb ik met een huurauto door Griekenland. Was leuk maar mijn interesse gaat echt uit naar backpacken, al heb ik hier nog geen ervaring in moet ik bekennen. Ik ben niet geïnteresseerd in een specifiek land of gebied, ik wil overal naar toe en door elk klimaat reizen. Dat is het in het kort. Wil je meer weten over mij als persoon of reispartner dan stel ik voor contact te zoeken via het forum of de social media.
Hoi Mitchell,welkom op wereldwijzer.
Nou Australië is verreweg de populairste bestemming onder backpackers. Het land is dan ook volledig ingericht op backpackers die het land komen ontdekken. Zo is er bijvoorbeeld in iedere uithoek van het land wel een hostel te vinden. Een echte backpacker voelt zich dan ook als een vis in het water in Australië.
Indien je meer over dit land wilt weten Mitchell, dan kan je altijd met je vragen terecht in het Australieforum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog ,met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst !
groet,georgessiam.
Ja dat wordt in de toekomst ook nog een reisbestemming alleen wil ik daar langer naar toe 4 a 5 maanden om ook nieuw zeeland en tasmanie erbij te betrekken. Heb al wat rondgekeken in het forum en iemand melde een backpack trip in peru en om dan ook de inca trail de volgen een stuk, dat leek mij ook gaaf om daar te beginnen als eerste reis.
Hoi Mitchell, welkom. Backpacken is heerlijk, lekker je neus achterna reizen. Al vind ik het zelf wel handig om een begin- en eindpunt (en einddatum) te weten, maar daarin is iedereen anders. Je kunt ook met een enkeltje vertrekken en zien hoe lang het leuk blijft.
Thailand is ook een heel geschikt land als eerste land om te backpacken. Heel goed ingericht op reizigers, met volop bussen, treinen, hotelletjes en leuke dingen te doen, en allemaal heel betaalbaar. Bijvoorbeeld jungle trekkings, olifanten wassen, snorkelen, rotsklimmen, bij bergstammen logeren, Thaise kookles of massageles nemen, of natuurlijk zelf massages ondergaan voor maar 4 euro per uur!.. Het grenst aan diverse andere interessante landen. En het heeft (meestal) een lekker klimaat en heerlijk eten, en is relatief erg veilig.
Peru is ook mooi! Het is wel ietsje pittiger reizen, als je nog geen backpack-ervaring hebt. Er is iets meer criminaliteit, en het eten is wat minder lekker. Maar zeker wel te doen als je je goed inleest over de gevaren en de trucjes die ze gebruiken, en als je geen domme dingen doet zoals heel dronken worden, met dure spullen lopen zwaaien, of in slaap vallen terwijl je tas met waardevolle spullen in het vak boven je hoofd in de bus ligt, dat soort dingen. (Dat moet je waarschijnlijk in Thailand, of in Amsterdam ook niet doen.)
Ik heb een keer 3 maanden door Peru gereisd met een vriendin in 1998 (als onderdeel van een wereldreis van een jaar; we hebben in Peru ook 5 weken Engelse les gegeven omdat ons geld in Chili zo hard was op gegaan!), en nog een keer in mijn eentje door Peru gereisd, 3 weken in 2006 (na 6 weken Brazilië). Erg mooi land en aardige mensen, al kunnen ze wat stug lijken in het begin… ze zijn vaak ook verlegen omdat ze bang zijn om Engels te moeten spreken.
Als je erg van reizen houdt en denkt dat je het nog veel gaat doen in je leven, dan is Spaans leren een top-investering. Ongeveer net zo handig als Engels, want het wordt in enorm veel landen gesproken. Dus je hebt er je hele leven nog wat aan. En als je de taal een beetje spreekt, geeft dat ook meer vertrouwen en een veiliger gevoel; je kunt de weg vragen en je begrijpt beter wat er om je heen gebeurt.
Als je nog specifieke vragen hebt, zien we die wel terug in de betreffende landenforums. En als jij nog tips hebt voor mensen over Griekenland, zullen ze in dat forum ook heel blij zijn als je hun vragen wilt beantwoorden!