ervaringen & advies graag!!

Hoi mensen,

bij deze een vraag aan de meest doorgewinterde en meest ervaren backpackers onder jullie; welke reisbestemming(en) raden jullie mij aan als onervaren backpacker (24). Ik wil eigenlijk graag zo snel mogelijk weg, ben net klaar met mijn studie en ben vrij om een lange reis te maken, low-budget dat wel. Mij werd eerder aangeraden naar Australie of Thailand te gaan, vooral omdat deze landen zo makkelijk te bereizen zijn als onervaren backpacker. Heb eerder ook overwogen om een aan te sluiten bij een groepsreis, zoals georganiseerd door Sawadee (bv. Laos-Cambodja-Vietnam), maar zou denk ik toch liever ongebonden en vrij zijn om mijn eigen reisschema te bepalen. In hoeverre is zo’n combi alleen te doen/aan te raden?? En welke andere opties zijn volgens jullie de moeite waard?

Hoi Minke,
Ik ben zelf een aantal jaren geleden wezen backpacken in Thailand en het is inderdaad een land waar je, zeker als onervaren backpacker, goed kunt reizen. Ook als vrouw alleen. Heb ook al veel georganiseerde reizen gemaakt, wat ook heel leuk is . Maar je bent wel gebonden. Ik ga dit jaar dus ook weer lekker met de rugzak op vakantie. Je zou goed een combi kunnen maken. Een stukje georganiseerd en daarna nog lekker zelf. Daar kunnen ze je bij de reisorganisatie goed bij helpen. Zeker met vluchten regelen.
Succes!!