Dag mede-avonturiers :chin:,
Ik ben nieuw op dit forum en heb me ingeschreven omdat ik op zoek ben naar mensen die met mij hun ervaringen willen delen om mij te helpen een keuze te maken.
Ik twijfel namelijk: óf ik wil een 29daagse reis boeken bij een reisorganisatie (baobab), óf ik wil gewoon een vliegticket kopen en daar in mijn eentje met backpack gaan reizen.
Ik vroeg me dus af wat jullie mij zouden adviseren en vooral waarom.
Ik ben 21 jaar en ik heb totaal geen ervaring met verre reizen. Ik kan op zich zo lang als ik wil weg. Op het moment is het idee om in september te vertrekken, en dan 1 of 2 (of iets daar tussen in) maanden te blijven.
Het enige wat ik tot nu toe eigenlijk zeker weet is dat ik naar Indonesie wil gaan.
Ik twijfel nogal tussen de georganiseerde reis of het alleen reizen. Bij georganiseerd reizen verspil je minder tijd aan het regelen en uitzoeken van dingen lijkt me, maar dat is dan ook misschien weer de charme van het alleen-reizen. Op de georganiseerde reis weet je ook zeker dat je andere mensen om je heen hebt om samen mee te reizen, wat ik wel een fijn idee vind. Bij het backpacken is dat misschien nog maar de vraag.
Georganiseerd reizen kan ook weer op vele manieren, met veel of weinig vrijheid, heeft iemand hier ervaring mee?
Al met al; ik zie in beide opties heel veel voor en nadelen, zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie en niks een doorslag geeft.
Hopelijk willen jullie met me meedenken!
Alle tips, hersenspinsels en ervaringen zijn van harte welkom!! 
Alvast heel erg bedankt!:chin:
je komt genoeg mensen tegen en je reist nooit alleen als je gaat backpacken.
ik vind het nadeel van georganiseerd reizen dat je soms ergens bent en dan moet je weer weg, terwijl je eigenlijk langer zou willen blijven.
het voordeel/nadeel is idd dat je veel meer kunt zien in korte tijd.
het voordeel van backpacken is dat tijdens je reis je kunt bepalen wat je wel en niet gaat doen en dat je je route steeds weer kunt veranderen.