(origineel bericht op be-more.nl)
Hluhluwe imfolozi park, dag 1
De tweede dag in Afrika zijn we meteen vertrokken voor 2 dagen wilde dieren spotten in Hluhluwe-Imfolozi wildpark. Al voordat we het park officieel binnen waren was het eerste dier gespot: de giraffe. Ik ben zelf nog niet eerder op safari geweest dus ik wist niet zo goed wat ik ervan moest verwachten. Je kunt het nog het beste omschrijven als het gevoel dat je in Jurassic Park rijdt, maar in plaats van dino’s wilde dieren spot. Dat dieren spotten is nog niet zo gemakkelijk als je denkt. Zelfs voor het spotten van een Neushoorn of Giraffe moet je goed opletten omdat de dieren erg goede schutkleuren hebben. Met als gevolg dat iedereen de hele tocht op scherp zat en in het rond keek om dieren te spotten, met als gevolg knallende koppijn in de avond, omdat je je ogen de hele dag hebt aangespannen, MAAR dat is het allemaal waard! Even een opsomming van de gespotte dieren: bavianen, giraffen, leeuwen, witte neushoorns, olifanten, yala’s, impala’s, African hopper (vogel), everzwijnen, aapjes(van die grijze), krokodil en wildebeesten. Even voor de record: dat zijn dus vier van de vijf dieren uit de ‘Big five’, niet slecht! Met als hoogtepunt toch wel een jonge neushoorn drinkend bij zijn moeder, iets wat onze gids Pieter ook nog niet eerder had gezien.
Na een mooie middag dieren spotten moesten we ons nog haasten om op tijd het park uit te zijn, dit sloot namelijk om 6 uur. Om 4 uur bevonden we ons nog helemaal aan de andere kant van het park waardoor we ons erg moesten haasten om binnen twee uur aan de andere kant van het park uit te komen. Om 5 uur begon het al te schemeren en toen we tegen 6 uur bijna het park uit waren was het zo goed als donker. Het laatste stuk scheurde we erg hard over de weg door het wildpark, totdat opeens in de lichten van de auto een groot grijs beest opdook uit het zwart. Er bleek een kudde van drie gigantische neushoorns onze weg te blokkeren. Na even flink hard remmen het wat getoeter kreeg Pieter de dieren aan de kant en kwamen we drie minuten voor 6 bij de uitgang van het park aan.
De avond brachten we door in Dave’s backpackers lodges. Net aan de rand van het wildpark. We hebben de avond afgesloten met opnieuw een heerlijk diner met een hoop vlees van de broai