Hoi,
Ik ben al enige tijd een reis aan het plannen door zuid-amerika. en heb een jaar de tijd.
in deze tijd wil ik op minstens twee plaatsen een meerdaags trekking maken, W-circuit in Torres del Paines, en een alternatief inca-trail.
maar wil dit met een tentje doen om zo kosten te besparen en meer onafhankelijk te zijn.
Heeft iemand ervaring met (soortgelijke) trekkingen met een tentje?
alvast bedankt!
joost
Op eigen houtje kan je de Inca Trail niet lopen. Er bestaan wel alternatieve trekkings en je zou eventueel wel op je eigen zo’n route kunnen doen, toch wordt dit afgeraden. Je doet dit beter georganiseerd in groep, met een gids die de weg kent en weet waar je best wel naartoe gaat en waar niet, het is en blijft Zuid-Amerika. Tenten kan je wel overal ter plaatse huren.
Hi Joost!
Voor het besparen van kosten kun je een tentje meenemen natuurlijk (zelf heb ik een lichtgewicht tent perfect voor reizen, weegt maar 1 kg en is klein en compact) Ik ben al enige tijd aan het rijzen en dit lukt goedkoop en lang doordat ik nooit geld betaal voor mijn vervoer (ik prefereer liften en lopen) en ik nooit betaal voor mijn overnachtingen (tent of couchsurfen) Couchsurfen kan je ook helpen aan travelbuddies, handige tips en locals die je maar al te graag tours geven
Als je nog geen account hebt maak die dan aan!
Je hebt daar veel handige subgroepen bomvol tips!
Enjoy and have g
and have good travels