Hier visueel onze hoogtepunten van Maleisië en Borneo-Maleisië reis 2016

Ziehier onze hoogtepunten van onze reis in Maleisië 2016

Klik op de link
Indien vragen, laat maar horen.
Met vriendelijke groet Evrard

Dat ziet eruit als een gave reis Evrard!
Soortgelijks zie ik ook wel zitten.
Nog tips? (vooral qua jungle/strand gedeelte)

Heb me nog niet erg verdiept in Maleisië dus weet niet precies waar ik moet zijn voor dergelijke zaken.

Zou graag wildlife spotten in de jungle (Oerang oetans op een plek waar ze wild zijn, niet de gevoerde variant), mijn padi halen en lekker chillen/snorkelen.

Cheers

Oerang Oetangs hebben we meermaals gezien in het wild langs de rivier Kinabatangan Rivier zeker de kleiner zijkanalen zie je ze dikwijls maar meestal op redelijke afstand. Dit ter hoogte van Bilit(hier veel dwerg olifanten) en Sukau (dicht bij klein kanaal) waar we verbleven in Menanggul B&B= dit is bij een sympathiek moslim familie met weinig comfort om u te wassen(ne emmer)wel lekker eten. In Bilit verbleven we in het The Last Frontier Boutique Resort, uitgebaat door een Vlaming samen met plaatselijke bewoners. Voor deze streek is dit resort erg chic vooral het eten, verder is alles er gewoon simpel basic, let op, veel trappen maar voor ons geen probleem. Het is ook hier dat we oog in oog kwamen te staan met een twee oerang oetangs die zo nieuwsgierig waren dat ze wel erg dichtbij kwamen. Ik was erg fan van de neusapen (zij kanaal veel te zien). We hebben veel meer oerang oetangs in het wild gezien en van veel dichter bij dan in het opvangcentrum van Sepilok (dat was eerder teleurstellend) de jungel wandeling die daar kan maken zonder gids is wel aangenaam.
Alle binnenlandse vluchten zelf geboekt met ‘air asia’ via het internet en dat is allemaal perfect verlopen, wel alles zelf inchecken, ook bagage, 1x je weet hoe het werkt gaat het erg snel.
Duiken hebben we gedaan op de Perhentian eilanden, super om er te duiken(erg goedkoop) mooie scheepswrakken en tunnels tussen de rotsen, zeer plezant en niet te moeilijk. Kecil is klein eiland met ferme duikspots er komen veel jonge westerlingen maar ook veel Maleisische jonge moslims, terwijl het wel echt een party eiland is aan één zijde de ander zijde van het eiland is rustiger. Maar er hangt een zeer toffe chille sfeer. Het eiland heeft hier en daar wel vuile hoeken en dat is spijtig. We zijn over zee met een klein bootje verder gevaren naar Redang. Redang is heel anders, veel rustiger bijna geen westerlingen als wij er waren, heel veel chinezen die niet kunnen zwemmen, hier muziek tot 23u daarna volledig stil. Daar is ne heel toffe jungelweg dwars over het eiland en je komt er aan in een prachtige baai met veel grote zeeschildpaden, in deze baai ben je meestal alleen, gemakkelijk om erbij mee te snorkelen. Duiken is hier wat duurder niet beter als op Kecil en iets moeilijker over het algemeen. Redang is wel overal proper en netjes. Indien nog vragen, stel ze maar.

• Updated - - -

heb je m’n antwoord gevonden