jungletocht borneo

hallo allemaal,

In maart gaan mijn vriend en ik voor 3 weken naar maleisie. Wij willen graag op Borneo een jungletocht van een 3 of 4 dagen doen. Wij willen dan wel graag back to basic, varen over een junglerivier, maar bovenal veel mooie natuur bewonderen.
Ik vraag mij nu af of Mulu national park een aanrader is of zie je daar vooral grotten.
Heb gelezen over Batang ai national park, maar las dat daar alleen een Hilton was om te overnachten. zijn daar ook andere mogelijkheden om te overnachten en zijn daar jungletochten van een aantal dagen.
zijn er nog andere plekken om een jungletocht te doen die een aanrader zijn?
tips zijn welkom!

Marielle

Wij hebben een excursie naar de kinabatangan rivier gedaan met Uncle Tan. 3 dagen, 2 nachten (mag je evt ook verlengen). Je slaapt in hutjes midden in de natuur met de geluiden van het oerwoud om je heen. Er is geen stromend water wel normale toiletten (met doorspoelen zoals op veel plekken in maleisie met een bakje water). Eten zit er bij inbegrepen omdat je midden in de natuur zit en er dus geen restaurants zijn. En verder heb je excursies. 's ochtends vroeg met een boot de rivier op om dieren te spotten, met een gids de natuur in om dingen te zien en leren van de natuur. 's avonds met een gids en een zaklamp de natuur in. Evt. vissen met een gids. Het is er echt geweldig. Zo rustig en zo mooi!! Overal eekhoorntjes en andere dieren. We hebben er veel apen gezien, hele mooi vogels (vooral 's nachts), een krokodil en vele andere dieren. Een van de mooiste momenten, in een hangmat midden in de natuur met boven je eekhoorntjes die over en weer springen, met de zon door de bomen heen. Super!!! Echt een aanrader!!!
390 ringgit p.p. dacht ik met eten, slapen, vervoer en excursies er bij in. Zie site http://www.uncletan.com/