Maleisisch Borneo - tips gezocht

Over een paar maanden ga ik zo’n 3 weken naar Maleisisch Borneo. Ik ben op zoek naar goede tips (wat mag ik niet missen?) en meer in het bijzonder ten aanzien van het regenwoud. Ben een groot liefhebber van ongeschonden (primary) regenwoud en vraag me af of je in Maleisisch Borneo ook echt heel mooie rustige en niet-toeristische mogelijkheden hebt om het regenwoud te bezoeken (dus niet de canopy walks etc., maar bijvoorbeeld met meerdaagse tochten). Ik hoor graag al jullie tips!

Mijn vriend en ik zijn in november 2 weken naar maleisisch borneo geweeste en hebben heel wat jungle gezien. Wat wij aanraden is :
kinabatangan rivercruise
dannum valley

Wat we niet aanraden is ranau en de poring hot springs, dit was ons erg tegengevallen.

Alles is goed per bus te bereizen, zo zie ja wat van de omgeving.

Veel plezier

Ha Hanneke, dank je voor je bericht. Wij willen waarschijnlijk inderdaad naar de Danum valley (borneo rainforest lodge), dus goed te horen dat dat een aanrader is. Heb je concretere informatie over de Kinabatangan rivercruise (waar geboekt, wat precies te zien, etc.)?

Hallo,

mijn vriendin en ik hebben ook plannen om naar Borneo te gaan, heb gelezen dat Danum Valley een goede plek is, alleen is het nogal prijzig.

@ Hanneke, hoe lang zijn jullie in Danum Valley gebleven en hoeveel waren jullie ongeveer kwijt voor zijn tweeen? Is het de moeite en het geld waard?

Kinabatangan hebben wij geboekt bij Uncle Tan. Te vinden op internet. Een mooie plek midden in de natuur. Je gaat met een bootje de rivier op om dieren te spotten. 's avonds de natuur in om dieren te zoeken etc. Het is echt super en goed geregeld. Wij betaalden volgens mij 380 ringgit p.p. voor 3 dagen, 2 nachten inclusief eten, slapen en excursies. Je slaapt trouwens in een hutje met een paar matrasjes op de grond met rondom je alle oerwoudgeluiden!!! Geweldig!!
Groetjes Yvonne

dag danuw valley was ongeveer 800 MR pp.En het was zeker de moeite waard. We zijn daar 3 dagen, 2 nachten gebleven
Heel veel plezier. Als je nog vragen hebt mail me:hannekelammers@hotmail.com

Hallo Allen,

ik heb in oktober ook Sukau gedaan (dat is de excursie op de rivier die jullie noemen). Werkelijk geweldig!!!
Wij hebben het vanuit Nederland geboekt bij Olaf www.sabah-borneo.nl en dat is heel goed bevallen. Wij hebben de langste excursie genomen die hij aanbiedt op zijn site.

Danum Valley wilden wij ook doen, maar hebben we gelaten i.v.m. malaria.

Groet,
Judith

hoi,

Om eerlijk te zijn vond ik Dannum een rip off. Ongelooflijk duur (Overheid heeft de concessies gegund aan de hoogste bieder en dar moet dus terug verdiend worden). Als je van natuur houdt dan raad ik Sarawak aan. Sabah is 1 grote "duurzame"palmolie plantage. Bijvoorbeeld: Kelabit en mulu als je van trekkings houdt.

Veel plezier.
Erwin