Danum Valley

Hallo,

Wij gaan in juli naar Maleisie. Ik wil ontzettend graag een paar dagen door Danum Valley en/of Tabin Wildlife Reserve trekken. Logischte manier is om dat vanuit Borneo Rainforest Lodge te doen, geloof ik, maar dat is onwijs duur! Weet iemand of je ook op een andere manier door het gebied kunt trekken of dat je dan met eten, slapen, gids en permits net zo duur uit bent?

Volgens mij zijn er 2 plekken om in de Danumvalley te overnachten (de Danum conservation Area - onderzoekscentrum) en de BRL. Een andere manier om er te verblijven of doorheen te trekken is er niet. Bedenk wel dat het onder meer zo duur is in de BRL (goedkoper dan op de website staat is er inderdaad niet…) om grootschaligheid te voorkomen, toeristen die niet écht geïnteresseerd zijn in het regenwoud te weren en de zeer kwetsbare natuur aldaar te kunnen beschermen. Dit is een van de laatste gebieden in Borneo met primair regenwoud dat nog enige bescherming van de overheid krijgt, kortom: uitermate belangrijke en ongerepte natuur. Als je dit je niet enorm aanspreekt (en je bijvoorbeeld graag veel grotere dieren zou willen zien), kun je beter een tour op de Kinabatanganrivier boeken en naar Sepilok gaan.

Ik had t al een beetje verwacht en ik vind het ook echt wel de moeite waard. Ik ben alleen een beetje huiverig juist voor dure tourist traps, vandaar dat ik ook niet geinteresseerd ben in Sepilok, wat me een beetje Beekse Bergen-gevoel geeft. Grote beesten heb ik ook al genoeg gezien op andere reizen. Dus thanks, voor je antwoord, het wordt alleen maar beter op. :wink:

Graag gedaan en veel plezier bij het boeken. Het zal ongetwijfeld de moeite waard zijn (ik zal het hier nog wel laten weten!) en ik verwacht dat het een ‘‘lifelong experience’’ zal zijn. Nog een laatste tip (die ik van andere fora heb geplukt): als je toch bereid bent een dergelijk bedrag te spenderen, doe er dan nog een klein schepje bovenop voor een deluxe room. Schijnbaar is dat significant mooier en heb je een private bathtub op je veranda van waaruit je over de rivier/jungle kunt kijken; ik kon in ieder geval de verleiding niet weerstaan.

Sounds good! :smiley: