Heyeee

Hallo,

Ik ben Freddy, ben 18 jaar oud ben een avonturier en hou er van om op vakantie te gaan. Heb een tijdje de opleiding outdoor en adventure gedaan, kwam veel in de Ardenne om outdoor activiteiten te begeleiden. Ben gestopt vanwege medische problemen ( ziekte van pfeiffer dus dat ging niet meer samen). Nu ga ik de opleiding ‘aviation operations officer’ doen (iets met vliegtuig).

Ik heb al heel wat reizen op mijn naam staan:

• een rondreis door Zuid - Afrika ( beste vakantie ooit !:vak02:)
    Was 12 jaar oud toen ik die reis maakte samen met mijn ouders en broer, we zijn begonnen in Johannesburg, en geëindigd in Kaapstad we zijn tussen door in Zimbabwe ( vic falls ), Botswana (chobe nationaal park veel wildlife gezien) en Namibië ( etosha park dat was mooiste park met ver uit meeste wildlife ) vervolgens via de kust van Namibië naar kaapstad gereden.
  • 2x egypte
    1x een rondreis, begonnen in cairo en via Luxor en Aswan uiteindelijk naar de rode zee waar ik prachtig gesnorkeld heb.
    2x gewoon een chill vakantie aan de rode zee
  • Frankrijk heel vaak (ook leuk).
  • Spanje en nog heel veel landen in Europa.
  • Mexico en groot gedeelde Zuid-Amerika.
  • Turkije

Dat was het wel zo’n beetje.
Ik wil heel graag naar Brazilië, daar wil ik al heel mijn leven heen dus als ik wat geld heb en tijd dan word dat mijn eerst volgende vakantie bestemming.
Verder wil ik graag Azië ontdekken, in die hoek ben ik nog nooit geweest.
Nog zat te doen dus :slight_smile: >>> :zon02::vak02:

Hoi Freddy,welkom op wereldwijzer!
Nou je hebt al een stukje wereld gezien op jonge leeftijd Freddy!
Las in je berichtje dat je nog nooit het continent Azie bezocht hebt,wel je moet beslist eens naar Thailand gaan.
Je vind daar mooie tempels,schitterende watervallen,leuke stranden alsook kan je daar lekker eten.
Thailand is een goedkoop vakantie land,je hebt al tickets voor 525 euro,ook het overnachten is relatief heel spotgoedkoop.
Wie Brazilie zegt denk meteen aan exotische samba, bruisend carnaval en het natuurschoon van de Amazone, de longen van de wereld.In dat prachtige land is alles wat je maar kan wensen: alle soorten landschap en alle soorten weer ('s nachts kan het vriezen, overdag boven de 20 graden zijn), er is oerwoud, strand en er zijn weidevelden, er zijn rotsen en watervallen, er is geschiedenis en cultuur.
Indien je met vragen zit over Brazilie Freddy,dan kan je altijd terecht in het Brazilieforum hier op wereldwijzer!
Suc6 nog met je plannen.
groet,georgessiam.

Dag Freddy,

Wij zijn nog maar éénmaal richting Azië gegaan, maar zijn sindsdien wel verkocht geraakt… Wat georgessiam zegt klopt volledig, maar hij vergeet de ongelofelijke vriendelijkheid van de Thai te vermelden.
Je was nog jong toen je de rondreis in het Zuiden van Afrika deed, maar hoe hebben je ouders dat aangepakt toen? Ik veronderstel dat jij dat niet hebt georganiseerd :slight_smile: Als ik georganiseerde rondreizen bekijk, valt mij steeds op dat die regio toch wel vrij duur is…

Groetjes

Snelle reactie :stuck_out_tongue: ben net aangemeld op wereldwijzer.
Je hebt inderdaad gelijk over azie , het is spot goedkoop ideaal dus voor een student als ik.
Alleen ik wil al sinds mijn jeugd naar Brazilië omdat ik helemaal weg ben van het tropisch regenwoud en wildlife en wildlife vind je in azie een stuk minder als in Brazilië. En in Brazilië heb je bloed mooie vrouwen dus dat is ook een groot voordeel maar ik ga is bedenken wat ik ga doen ik moet eerst is sparen en kijken of het lukt om volgend jaar een lange reis te maken. Ik heb nog een heel jaar om het uit te zoeken dus komt goed man:wereld:!

Gr Fred

Hey Roel,

Mijn ouders hebben dat geregeld allemaal natuurlijk :stuck_out_tongue:
Het is idd een heel duur land ze waren dan ook veel geld kwijt maar dat was het zeker waard, die vakantie vergeten wij allemaal nooit meer, en zeker als 12 jarige is het geweldig om al die parken af te gaan en die wilde beesten te zien.
Maar Zuid- Afrika is best pittig om doorheen te reizen als je gaat zou ik zeker goed voorbereiden want er zijn ook plekken waar je niet moet komen als blanken. Mijn ouders zijn al ruim 30 jaar actief in de reiswereld (reisbegleiders) dus die hadden er niet zo heel veel moeite mee. Ja egt een geweldige vakantie!
Gr:zon02:

We zijn geland in Johannes burg, daar hebben we een auto gehuurd en vervolgens zijn we gaan rijden 8000km lang in 6 weken tijd. Het is niet zo heel moeilijk gewoon goed voorbereiden, ik zou gewoon een auto huren weet de prijs niet maar goed kun je allemaal uitzoeken :slight_smile: verder met visums en zo weet ik egt allemaal niet ik weet alleen dat wij gewoon auto hebben gehuurd en vervolgens zijn we al die landen daar afgereden en hebben eigk weinig problemen gehad zover ik mij herinner.