Wil weg!

Hoi mede reizigers,

Vorig jaar ben ik ruim een half jaar in Zuidelijk Afrika geweest waar ik de smaak van het reizen te pakken heb gekregen. In maart komend jaar studeer ik af in criminologie en dan wil ik heel graag weer weg. Het liefst ga ik eerst 3 maanden door zuid amerika reizen om hopelijk snel daarna met mijn vriend te emigreren naar Zuid Afrika.
Voor beiden is nog amper een plan, dus als iemand over een van beiden leuke, interessante of handige tips heeft hoor ik dat natuurlijk graag!
Misschien handig om te weten: ik leef op studentenbudget…

Groetjes

Hoi ingeduister,welkom op wereldwijzer!
Rondreizen door Zuid-Amerika is leuk,maar of je gaat via een georganiseerde reis of zelf met je rugzak, dat hangt van jou af. Vind je het fijn om met een groep te gaan en te weten dat je hotel en de excursie voor de volgende dag al geregeld zijn? Of heb je zelf absoluut geen probleem met zelf bussen en hotels te regelen? Bij het ene zit je meer vast aan een ritme en bij het andere ben je wat flexibeler.
Landen als Ecuador en Venezuela zijn zo gevarieerd dat ze zich uitstekend lenen voor een vakantie van een paar weken. Bolivia en Peru zijn culturele en natuurlijke hoogtepunten. Brazilië heeft alles in zich wat een vakantieland nodig heeft en Argentinië en Chili moeten het o.a. hebben van de uitgestrektheid.
Wie tijd heeft, kan spotgoedkoop reizen per lokaal vervoer langs guest houses in Midden-Amerika en landen als Argentinië, Chili, Peru en Bolivia. Probleem is alleen dat vliegtickets naar die landen prijzig zijn: reken op ca. € 750 p.p
Prijsvechters vind je o.m. in Brazilië, Peru en Colombia (zie: List of low-cost airlines - Wikipedia)
Indien je nog met vragen zit,dan kan je altijd terecht in de landenforums hier op wereldwijzer!
Succ6 nog met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst ingeduister!
groet,georgessiam.