Hallo allemaal! Ik ben van plan om met een vriend een kleine wereldreis te maken, ik heb mij ingeschreven op dit forum om info op te doen en vragen te stellen indien nodig. Dat laatste zal vast gebeuren aangezien we beiden geen ervaring hebben met het maken van lange reizen en het rondtrekken in verre oorden. Des ondanks lijkt het ons echt geweldig om dit toch mee te maken. Aangezien we volgend jaar klaar zijn met onze opleiding, willen we er graag een paar maand tussen uit. Zal direct alvast goed beginnen door te vragen waar ik het beste mijn reis kan samenstellen en plannen, een reisbureau is meestal duur en zorgt weer voor extra kosten.
Hoi TheDutchtango,welkom op wereldwijzer!
Wie een reis wil maken van Australië door Zuid-Oost Azië naar India en/of China kan dit in principe in drie tot vijf maanden doen. Je bent dan vrijwel even lang in een land als de meeste andere wereldreizigers die ook nog andere werelddelen op hun programma hebben staan.
Wanneer je dure landen als Australië, Nieuw Zeeland, de VS en sommige Zuid-Amerikaanse landen overslaat, is het financieel een stuk aantrekkelijker om een jaar te gaan in plaats van een aantal maanden. Je grootste uitgave, de vlucht, is dan immers al gedaan
De meeste wereldreizigers maken veel gebruik van het vliegtuig en hebben een rond-de-wereldticket. Dat wil zeggen een ticket waarmee je in een bepaalde vliegrichting rond de wereld kan vliegen met een maximum en/of vast aantal tussenstops.
Indien je nog met vragen zit,dan kan je die altijd posten in het wereldreisforum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met je voorbereidingen ThedutchTango!
groet,georgessiam.