Het weer in Pipa begin april?

Op Google kon ik weinig echt duidelijke informatie vinden hierover… Bij het actuele weer zie ik allemaal donkere wolkjes en regen, maar als ik verder zoek lees ik weer dat er in april wel wat regen valt maar dat daarna het zonnetje weer doorbreekt.
Nu ben ik ooit in het regenseizoen in Thailand geweest, hele dagen regen,regen regen en donkere luchten. Dat wil ik dus niet weer. Af en toe een buitje kunnen w eprima handelen maar we gaan natuurlijk wel naar Brazilie voor de zon :slight_smile:

Zijn er hier toevallig mensen die hier meer over weten?

Groetjes:zon02:

Ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen of het in april veel of weinig regent. Maar mijn oom uit Brazilie (uit Natal, dat is dichtbij Pipa) vertelde onlangs dat het op dit moment heeeeeel erg warm is in Brazilie. Zo warm dat zelfs de brazilianen klagen :smiley: Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat zo snel om zal slaan naar voortdurende regen.

Pipa is een aanrader! We waren er tijdens de maand maart van dit jaar en het was prachtig weer zo’n +30°, warm genoeg dus.
Als er al regen valt denk ik niet dat dat lang zal duren.

Bovendien einde maart was het net buiten het toeristisch seizoen en dus zalig, niet overdruk.
Er zijn goede restaurantjes, leuke winkeltjes wel duurder omdat het eniszins toeristischer is.

Niet vergeten de dolfijnen te gaan spotten. Prachtig om zien en ook zonder een boottoer gewoon te bekijken vanaf het strand!
We logeerden er in een prachtige pousada!
Een must.
cheer

Bedankt voor de reacties :slight_smile:
Inmiddels ben ik alweer ruim 2 maanden terug. Het is zeker een aanrader!! Het weer viel ons wel wat tegen; van de 7 dagen hebben we 3 dagen regen gehad. Waarvan 1 dag echt continue buien. De andere dagen was het prachtig weer. Leuk dorpje, lieve mensen, super hotel (Villas da pipa), mooie stranden en natuurlijk de dolfijnen.

Ik krijg er helemaal zin in, ik ga in aug naar Pipa. Eerst een week een rondreis door het Zuiden en dan een week in Pousade Coco Fresco in Pipa. Ik hoor er zoveel leuke verhalen over … Waar kun je de dolfijnen spotten? Gewoon vanaf het strand of moet je dan echt een boottochtje maken? En is het er mooi om te snorkelen? En uiteraard hoor ik ook graag tips over restaurants waar we zeker eens heen moeten !

Ja kan met een boot gaan maar wij hebben ze gespot vanin het water.
Het was reuze om te zien hoe een dolfijn een vis achternazat!Prachtig!

Wij verbleven in de poussada Thalasso, een prachtige poussada.
Héél mooie houten sculpturen versieren het geheel.
Mooie kamers met terras, uitgebreid zéér lekker ontbijt genomen, fijn zwembad, lekkere cocktails mmmmmmmmmmmm.
Een aanrader!

fijne vakantie

Wow zo vanuit het water dolfijnen spotten… Klinkt goed! Ik heb er super veel zin in. Duurt nog wel even, maar ja … ik heb een lekker vooruitzicht. Hopelijk is het weer ook snel weer beter in Brazilie, want dit is echt verschrikkelijk voor de bewoners in en rond Rio.

Hoi,

't Is een hele fijne bestemming er is ook een school van capoeira gevestigd en we hebben een stukje (afsluiting) bijgewoond ook tof om te doen.
Als je vanuit de straat met winkeltjes de rechtse kant opgaat weg van het strand dan is die daar gevestigd.
Daar moet je zeker een kijkje nemen.

Als wij in maart in Rio waren hadden we ook overlast van water niet in dezelfde mate als de ramp nu maar als er een stortbui is dan stroomt het water van de bergen en hogergelegen delen.
In ieder geval wij hebben in een restaurantje 5 uur moeten wachten, het water stond tot aan de verhoogde drempel en we hebben door het water moeten waden (tot kniehoogte) om een bus terug te nemen.
Gevolg was een ontstoken geïnfecteerde voet door het vervuilde water.
Ontsmetten is de boodschap!

groetjes
ceetjejeetje