Mijn vriendin en ik zijn van plan om later misschien in Australië of Canada te wonen. Zij heeft d’r al helemaal zin in, maar ik wou gewoon even van jullie horen wat jullie precies van CAnada vinden? Dus wat de voor en nadelen zijn.
Zelf heb ik enkele vragen waar jullie mij misschien mee kan helpen: [ul]
[li]Kom je gemakkelijk aan een baan als afstuderende (universiteit of HBO) in Software Design/Economie[/li][li]Hoe is het loon ten opzichte van de levensbehoeftes?[/li][li]Wat zijn de tijden van de winkels? Is het net als in NL dat alles na 18:00 dood is? of net als Singapore waar alles 's avonds pas gezellig wordt?[/li][li]Hebben zij daar ook een balkenend kabinet?:P[/ul]Uiteraard wil ik ook meer weten uit jullie eigen ervaring:)[/li]
lett me know,
Andy
Ik moet zeggen dat dit deels wel een negatiever beeld geeft dan mijn eigen ervaring, maar ik heb er niet gewerkt, alleen gestudeerd. Ik vond het land niet minder modern dan Nederland, en de mensen zijn echt superaardig.
Ik woon in Canada en ga toch echt niet meer terug naar Nederland.
Wat een zaligheid, maar eerlijk is eerlijk je diploma’s kun je in de prullenbak gooien.
Echter toon je werklust/wil en veel netwerken en je bent met een paar jaar waar je wezen wilt.
De lonen liggen zeker als starter lager dan in Nederland, woonlasten heb je zelf in de hand al is het in bv Vancouer en Calgary wel een stuk duurder dan wanneer je naar bv manitoba gaat.
Levensmiddelen zijn gemiddeld NIET goedkoper het ene is duurder het ander weer iets goedkoper.
De winkeltijden zijn bijzonder aangenaam, alleen met Kerst is alles dicht verder zijn de winkeltijden lekker ruim
En nee geen Balkenende…Harper moet zich nog waarmaken, maar slechter dan Cretien en Martin kan hij het niet doen
Ik weet natuurlijk niet op wat voor opleiding jij doelt, maar ga er maar vanuit dat het over moet als je een bepaalde titel wilt voeren.
Als je bv onderzoeker bent zal het misschien anders zijn, maar verpleegkundigen, dokters, chiropraktikers ed zijn hier ongeschoolde krachten.
Men moet aantonen met hoeveel opleiding en uren men gehad heeft, om daarna te horen te krijgen dat of terug naar school moet of niet.
Als je niet terug naar school hoeft…kun je gelijk opnieuw examen doen.
Mijn man is een ING, maar heeft hier geen enkele titel meer.(nu gebruikte hij die titel in Nederland ook al niet, dus hij mist niets
Hij is weer onderaan de ladder begonnen, echter als je laat zien dat je meer in je macht hebt, kun je ook snel weer die ladder opklimmen.
Maar ook lassers krijgen hier vaak een tegenvaller, en krijge te horen dat ze hier opnieuw hun papieren moeten halen om inderdaad die “sappige” salarissen te mogen ontvangen.
Heel goed napluizen dus Reynard.