Het komt steeds dichter bij

(origineel bericht op be-more.nl)

Het komt steeds dichter bij.

Hallo allemaal

Esther en ik vertrekken 1januari 2012 naar Zuid-Afrika en gaan naar Amanzimtoti, dat dicht bij Durban ligt. We gaan dan als vrijwilliger aan de slag met het project Palm Tree. Esther zal daar 8 weken helpen en ik hoop er 4 weken daadwerkelijk iets voor de medemens te doen.

Wat houdt het project in:

Eén kleine vrouw met een groot hart. Al 16 jaar werkt Ros Visagie met haar organisatie Palm Tree om kinderen uit de buurt van Amanzimtoti op te vangen. Kinderen die hun ouders kwijtraken, werden achtergelaten of voor wie geen enkele andere plek meer was.

Palm Tree geeft ze een dak boven hun hoofd, dagelijkse maaltijden en alle zorg doe ze nodig hebben. Ook krijgen sommige kinderen thuis aangepast basisonderwijs, omdat ze op school niet ( meer ) mee kunnen komen. Bovendien is er sinds kort een crisisopvang voor de allerkleinsten. Ze worden op het project opgevangen terwijl hun papieren voor adoptie klaar worden gemaakt.
Een project dat helemaal om kinderen draait; van de schooling 's ochtends tot het bezig zijn met de oudere kinderen 's middags. Een klein project waar veel gebeurt.

Ik heb er erg veel zin in. In april is alles al geregeld en dan is alles nog zo ver weg, maar het komt toch steeds dichterbij. Nog dik 3 maanden en dan is het zover.

Koekaktie!!
Van 10 oktober t/m 15 oktober a.s. gaan Esther en ik een koekaktie in het dorp houden, om geld op te halen voor de kinderen van Palm Tree. Wij hopen dat de dorpsbewoners ons willen helpen. Wij hebben tenslotte zoveel meer en hebben het zoveel beter, als deze kinderen.

Via deze weblog zal ik proberen jullie op de hoogte te houden, waar ik mee bezig ben.

Baukje Boltjes

(origineel bericht op be-more.nl)