Het is officieel, ik ga naar Zuid-Afrika!

(origineel bericht op be-more.nl)

Het is officieel, ik ga naar Zuid-Afrika!

Ja ja, het is dan eindelijk zo ver. Ik weet voor 100% zeker dat ik van 13 februari tot en met 23 maar in Zuid-Afrika zit! Ik ga daar 6 weken lang vrijwilligerswerk doen voor Operation Bobbi Bear. Operation Bobbi Bear zet zich in voor seksueel misbruikte kinderen. De organisatie redt per jaar honderden kinderen, regelt medische zorg, begeleidt ze bij het verwerken van hun trauma, vangt ze op met tijdelijke huisvesting en begeleidt ze tijdens een rechtzaak. De kinderen zijn vaak niet ouder dan zes, en hebben allemaal een verschrikkelijk trauma te verwerken.

Gister heb ik een voorbereidingsdag gehad bij Bemore. Het leek wel een collegedag, want van 10 tot 16 uur in Duitsland (ja oke, ik mag niet overdijven, Nijmegen) zitten is niet niks. Maar gelukkig was het ook reuze gezellig.

En nu ben ik dan dus klaar om mijn echte voorbereidingen te treffen. Want je komt niet zomaar in Zuid-Afrika. Ik moet nog een paspoort regelen, Verklaring Omtrent Gedrag, inentingen, reisverzekering, ticket etc. etc. Dus ik heb nog genoeg te doen. Maar de eerste stap is gezet en ik sta nu al te stuiteren van blijdschap.

Verder wil ik ook nog proberen om geld in te zamelen voor Bobbi Bear. Het leuke is namelijk dat ik in de eerste week dat ik daar aankom de helft van het geld mag uitgeven aan iets wat ik nodig vindt daar. Natuurlijk is het in overleg met de mensen daar, maar je ziet dus wel wat er met jou geld gebeurt. 40% van het opgehaalde geld is voor op de lange termijn. Zo heeft Bobbi Bear de afgelopen tijd van dat geld een Dreamhouse laten bouwen, waar ik straks als ik daar ben zal verblijven. De overige 10% van het geld gaat naar Bemore. Dit geld is nodig om de sponsering te ondersteunen in de vorm van o.a. materiaal, rapportages en controles. Om je een indruk te geven hoe laag dit percentage is: het CBF keurmerk voor goede doelen, hanteert een maximum kostenpercentage voor fondsenwerving van 25%.

Als je wat geld wilt doneren kun je dit doen naar het volgende rekeningnummer 12.17.74.228 schrijf er mijn naam achter, dus als volgt 12.17.74.228 t.n.v. Stichting Be More te Nijmegen o.v.v. Marisa Dooge en dan komt alles helemaal goed. Ik ben er echt heel blij mee en de kindjes van Bobbi Bear vast nog meer!

Groetjes,
Marisa

(origineel bericht op be-more.nl)