nog 3 maanden tot Zuid Afrika!

(origineel bericht op be-more.nl)

nog 3 maanden tot Zuid Afrika!

Over 3 maanden zit ik al in Zuid Afrika. De tijd vliegt! De meeste voorbereidingen zijn inmiddels gedaan, mijn tickets zijn geboekt, de benodigde papieren zijn rond en de voorbereidingsdag is geweest. Ik heb nu nog iets minder dan 3 maanden te tijd om te werken en veel geld bij elkaar te verdienen, zodat ik ook zoveel mogelijk van het land kan zien als ik daar ben.

Voor de mensen die nog niet weten wat ik precies ga doen nog even een korte uitleg. Vanaf 3 november ga ik 6 weken vrijwilligerswerk doen bij het project Bobbi bear. Dit project helpt kinderen die seksueel misbruikt zijn. Als eerste traumaverwerking en voor het verzamelen van bewijsmateriaal krijgen de kinderen een beer waarop ze kunnen tekenen wat er gebeurd is. Deze beer kan sinds een tijdje ook echt worden gebruikt als bewijsmateriaal in de rechtzaak. Bobbi bear begeleidt te kinderen tijdens de rechtzaak en zorgt voor opvang en verzorging wanneer dit nodig is.

Misbruik komt ontzettend veel voor en het zal een heftige periode worden, maar ook een ontzettend mooie ervaring en ik kan nu al niet meer wachten om de kinderen daar zo goed mogelijk te helpen!

(origineel bericht op be-more.nl)