(origineel bericht op be-more.nl)
Voorbereidingen
Lieve vrienden en familie,
Nog precies drie weken en dan is het zover…! Dan gaat mijn reis naar het verre Zuid-Afrika en werken voor het project Bobbi Bear beginnen.
De meeste voorbereidingen zijn al getroffen: vaccinaties en verzekeringszaken regelen, een Engelse conversatie cursus volgen (en ja, het beloofde certificaat behaald), reisbenodigdheden kopen; ja die afritsbroek en teva-sandalen staan echt heel charmant…en al alle randzaken die bij het regelen van z’on grote reis horen.
Nu nog vooral erg druk met het afronden van de laatste werkzaamheden bij 3(!) banen en de laatste spulletjes voor mijn reis kopen en regelen.
Ondertussen bezig met de psychische voorbereiding van het project. Voor degenen die geintresseerd zijn in het project Bobbi Bear.
Afgelopen woensdag 18 januari kwam er een documentaire op Nl. 2: van 23.50-1.35 (latertje): Import: Pittige Tantes. Via Uitzending gemist kan je het programma kijken Het schijnt een indrukwekkend programma te zijn. Zelf ga ik het progromma binnenkort bekijken.
Hieronder mijn adres in Zuid-Afrika;
<strong>Bobbi Bear</strong>
<strong>Volunteer: Elise van der Hee</strong>
<strong>PO Box 535</strong>
<strong>4126 Amanzimtoti</strong>
<strong>KwaZulu-Natal, South Africa
</strong>Via deze site kunnen jullie mijn weblogs in de gaten houden:
<a rel=“external” href=“http://elisevanderhee.be-more.nl/”>www.elisevanderhee.be-more.nl</a>
Vluchtgegevens
<strong>EK 148</strong>: vertrekt op 12 feb 2012 at 14:15 in Amsterdam Schiphol, komt aan op 12 feb 2012 at 23:45 in Dubai<strong>EK 775</strong>: vertrekt op 13 feb 2012 at 10:25 in Dubai, komt aan op 13 feb 2012 at 17:10 in DurbanTerugreis
<strong>EK 776</strong>: vertrekt op 24 mrt 2012 at 18:40 in Durban, komt aan op 25 mrt 2012 at 05:20 in Dubai<strong>EK 147</strong>: vertrekt op 25 mrt 2012 at 08:25 in Dubai, komt aan op 25 mrt 2012 at 13:30 in Amsterdam Schiphol
Nacht van 12-02-2012 op 13-02-2012: aankomst Dubai: 23.45.
Hotelovernachting in Dubai: hotel: Copthorne Airport Hotel.
Van de kinderopvangorganisatie waar ik werkzaam ben, heb ik 500 euro mogen ontvangen om in te zetten als donatiegeld voor het project.
Kinderopvang Allio, via deze weg wil ik jullie nogmaals hartelijk bedanken voor dit mooie bedrag. Dit bedrag zal zeker ten goede komen aan de kinderen en het project in Zuid-Arika.
Onderstaand stukje stond in de nieuwsbrief van Allio (Kinderopvang)
<strong>
Kans voor een kind </strong>
Elise van der Hee, pedagogisch medewerker op vestiging Dijkgraafhof in Zwolle, gaat in februari 2012 naar Zuid-Afrika voor de organisatie Be More. Elise gaat zich inzetten voor het project Bobbi Bear, in het kader van het opdoen van ervaring met ontwikkelingswerk omtrent een specifiek probleemgebied. Bobbi Bear zet zich in voor seksueel misbruikte kinderen. Als vrijwilliger komt Elise op voor de rechten van deze jonge kinderen, levert ze een bijdrage aan het redden van honderden kinderen per jaar, het regelen van medische zorg, de traumaverwerking aan de hand van een beer en de opvang en begeleiding tijdens een rechtszaak. Het doel van dit project is kinderen een veilige en ontwikkelingsstimulerende omgeving aanbieden, waarin ze zich in een kansrijke omgeving kunnen ontwikkelen.
Vlak voor mijn vertrek zal ik nog een berichtje op deze weblog plaatsen en in Afrika zal ik ongeveer wekelijks een berichtje erop zetten (afhankelijk van de internet verbinding).
Ik houd jullie op de hoogte van alle ontwikkelingen.
Liefs,
Elise