(origineel bericht op be-more.nl)
Nog 1 nachtje en dan gaat het eindelijk beginnen!
Zo, daar zit ik dan. Klaar om morgen te vertrekken naar Zuid-Afrika! Wat heb ik hier naar uitgekeken, maar jeetje wat vind ik het ook spannend! Je kunt je van te voren voorbereiden en indenken hoe het zal zijn, maar ik denk dat het het beste is als ik het gewoon laat gebeuren en over mij heen laat komen.
Alle voorbereidingen bij elkaar hebben behoorlijk wat stress momentjes opgeleverd, maar gelukkig is het dan toch allemaal gelukt! De inentingen en malariapillen zijn binnen, de verzekeringen zijn afgesloten, ik heb wat Afrikaanse Randen weten te bemachtingen, mn handbagage is gevuld en het allerbelangrijkste....mn backpack is eindelijk ingepakt!
Sinds mijn afscheidsfeestje van 3 weken geleden ben ik mij eigenlijk pas gaan beseffen dat het nu wel heel dichtbij komt allemaal. Vanaf die tijd ben ik ook overladen met kaartjes, succeswens-mailtjes en noem maar op. Echt heel lief!
Een leuk weetje: Morgen zullen Willemijn en ik om 15.30 de lucht in gaan met de nieuwe airbus A380 van Emirates! Heerlijk even bijkomen in een, zogezegd mega luxe vliegtuig! Ben ik wel aan toe moet ik zeggen, want de afgelopen dagen en nachten leefde ik een beetje in mijn eigen (gestresste) wereld (heb de afgelopen week elke dag wel even in het winkelcentrum rond gebanjerd om de laatste dingen te kopen) en heb ik amper een oog dichtgedaan;-). Morgen zullen Willemijn en ik rond middernacht in Dubai aankomen, waar wij een nachtje in een hotel zullen verblijven. Maandag 10 september zal dan om 11.00 uur het vliegtuig van Dubai naar Durban vertrekken (Helaas is dat geen airbus A380:) en zullen wij om ongeveer 17.00 uur aankomen.
Ik zal dan van 10 september tot 5 oktober werken voor het project Mother of Peace. Dit project zorgt voor onderdak, begeleiding en onderwijs aan kinderen die zijn verlaten, seksueel zijn misbruikt of geen ouders meer hebben. Willemijn zal in die periode werken voor het project I Care. Een project dat zich inzet voor straatkinderen.
Van 6 tot 21 oktober zullen Willemijn en ik gaan reizen met de BAZBUZ. De planning is om vanaf Durban zo langs de kust van Zuid-Afrika naar Kaapstad te reizen. Vervolgens zullen wij weer terugvliegen naar Durban om daar van
22 oktober tot 30 november te werken voor het project Bobbi Bear. Bobbi Bear biedt opvang, begeleiding en ondersteuning aan seksueel misbruikte kinderen (denk bijvoorbeeld aan het ondersteunen van een kindje bij een ziekenhuisbezoek, rechtszaak of politiebezoek).
De afgelopen weken is er in onze kerk op verschillende manieren geld ingezameld voor het project Bobbi Bear, omdat wij hier samen zullen werken. En wat is de opbrengst HOOG! Op dit moment staat de teller op ongeveer €3500 euro! Ik weet zeker dat we daar iets moois van kunnen gaan doen bij Bobbi Bear!
Ook voor ‘mijn eigen project’ Mother of Peace heb ik zo’n €150 euro om te besteden.
Aan ieder die gedoneerd heeft: Super bedankt! Uiteraard laat ik via mijn blog weten waar het gedoneerde geld aan besteed zal worden:)
Lieve lezers, ik ga maar eens mijn bed opzoeken. Hopen dat ik nog even lekker kan slapen en niet al te zenuwachtig opsta morgenochtend;)
Zodra ik de gelegenheid heb zal ik weer zorgen voor een update!
Liefs,
Renske