Het grote EK voetbal in Frankrijk topic (zonder het Belgie van georgessiam)

Nee, helaas. Merde!

Sent from my SM-G925F using Wereldwijzer mobile app

Jammer voor Frankrijk, had ze het wel een beetje gegund, ze speelden thuis en een rumoerig jaar geweest daar in Frankrijk.

Tja, de teams die de meeste indruk op me gemaakt hadden waren helaas al eerder naar huis.
Persoonlijk vond ik na de voorrondes dat Duitsland en Italie de betere ploegen hadden.
Maar ja, als je zoals Duitsland blijkbaar met je hoofd meer bij een rugbyveld bent dan op een voetbalveld, dan krijg je de bal niet onder de lat door

• Updated - - -

Eigenlijk moet ik zeggen dat ik het vooral erg leuk vond om te zien dat een Portugal zonder Ronaldo eigenlijk beter voetrbalde dan met…

Het EK zit er op. Portugal is Europees kampioen, Frankrijk verliezend finalist en Antoine Griezmann topschutter.
Van wie hebben we genoten op dit EK? Van niemand echt continu, dat is de slotsom. Lewandowski, Pogba, Hazard, De Bruyne, Müller, … Allemaal namen die hun land gingen doen voortstomen, maar te weinig brachten op een goede match hier of daar na.

Van wie hebben we genoten? Meer van de mannen die niet op het veld stonden als die er wel op stonden.
Hoofdrol uiteraard voor de Ierse supporters, maar ook de hype rond Will Griggs was erg leuk.

De soortement van haka van de IJslanders vond ik ook heel indrukwekkend en waar ik elk groot toernooi waarvoor Italie zich heeft gekwalificeerd ontzettend van geniet is het enthousiaste meezingen van het volkslied door de spelers. Als je zo vol overgave meebleert, dan sta je in mijn ogen al 1-0 voor op landen die amper hun bekkies openen.

Zo de volgende grootte voetbal gebeurtenis is het WK 2018 dat word georganiseerd door Rusland !
Met of zonder België als deelnemer,wie zal het zeggen?
Hopelijk kwalificeren onze noorderburen zich en staat het land in rep en roer als ze de finale spelen tegen bevoorbeeld…euch…België???

Nee hoor, voor die tijd heb je nog enkele Africa Cups, Champions League finales en je vergeet het grote EK onder de 19 dat momenteel plaatsvindt in Duitsland (en waar Oranje zich wel voor geplaatst heeft) (sterker nog, ze hebben de eerste wedstrijd tegen Kroatie (moeizaam) gewonnen)