Het eerste bericht vanuit Uganda.

(origineel bericht op be-more.nl)

Het eerste bericht vanuit Uganda.

Dag allen!

Bij deze mijn eerste blog-berichtje. Uganda is echt super! Heerlijk weer, de mensen zijn heel vriendelijk. Zo anders als Nederland… Niet dat ik hier voor altijd wil blijven, wees niet bang:)

We hebben ondertussen alleen nog maar in 2 backpackers hostels geslapen, 1 in Entebbe en de ander in Masaka. Helaas begon het maandag toen we eigenlijk opweg waren naar onze projecten niet zo goed omdat we een kleine botsing hadden met een taxibusje volgepropt met ugandezen en een jeep. Verder geen heel ernstig gewonden gelukkig, t was alleen ff schrikken. Toen hebben ze maar besloten om even van de schrik te bekomen in het hostel, en dan dinsdag naar het project te gaan.

Bij deze zijn wij dus vandaag opgehaald door onze projectbegeleider, Prince. Een hele aardige man, alleen heeft hij echt heel veel onbelangrijke verhalen waar je soms een beetje genoeg van krijgt. Maar ach, dat komt wel goed. 'T vrijwilligershuis is primitief, maar je kunt slapen, zitten, " douchen" en naar de " wc".

Prince heeft ons ook al verteld over alle kleine projectjes die worden gedaan in de community, zoals een biogas project, varkens fokken en stoven bouwen. Morgen gaan we beginnen met het omhakken van bomen (waarvoor weten we nog niet), maar heb er in ieder geval veel zin in!

Bij deze is iedereen weer op de hoogte van mijn avontuur.

Liefs, Celine

(origineel bericht op be-more.nl)