Het begin.

(origineel bericht op be-more.nl)

Het begin.

Hee lief, vrienden, familie en de rest,

Eergister om half 5 naar het vliegveld gegaan en ingecheckt. Bij het inchecken kwam het eerste probleem om de hoek kijken (gelukkig het enige tot nu toe), er werd namelijk gevraagd om mijn visum die ik pas zou krijgen in Malawi. 10 telefoontjes en een hoop gezucht later mocht ik toch gaan en kon de reis beginnen.

Na het afscheidskussen ben ik samen met Lesley Peters (zie <a rel=“external” href=“http://www.lesleypeters.be-more.nl”>www.lesleypeters.be-more.nl</a> voor leuke foto’s (het uploaden van foto’s duurt mij te lang)) richting de gate gegaan waar we Evelien Buis ontmoeten, de “drie musketiers” waren compleet. Een vliegreis van 10uur later (waarin een aardige realitycheck (van 4maanden weg) om de hoek kwam kijken) kwamen we aan in Nairobi. 2 uurtjes gezellig wachten in Nairobi en de laatste vliegreis was een feit.

In Malawi was ondanks alle stress ook gewoon m’n tas aangekomen. Na de eerste ontmoeting met het “verschrikkelijke” weer (graadje of 25) werden we goed ontvangen door Judith (regio coördinator be-more) en zijn we met een busje naar het backpackers hostel gebracht om het weekend door te brengen.

Eerste indruk van het land is super; heel relaxed en gastvrij, mensen groeten, praten en lachen met elkaar (anders dan onze “arrogante omgang”, komt misschien door iets te veel welvaart!?), om een voorbeeld te geven: ik ging het vliegveld uit en er kwam iemand naar me toe die me een box gaf en zei: ‘welkome to Malawi, how are you doing do you like the weather…’.

Ik hoop dat jullie het in Nederland net zo lekker hebben als ik hier, tot snel en ik denk aan jou en jullie!

xxx

(origineel bericht op be-more.nl)