het avontuur van de heenreis

(origineel bericht op be-more.nl)

het avontuur van de heenreis

Lieve allemaal,

Kennen jullie de mop van het meisje dat op schiphol aankwam en zag dat haar vlucht naar Kenia was gecancelled??

Nou bij mij wasc het dus geen grapje, maar kei harde werkelijkheid. Vrijdagmiddag werd ik weggebracht door pap en mam. We waren mooi op tijd op Schiphol, maar toen keek ik op het eerste bord van vertrekkende vluchten en bij mijn vlucht stond cancelled…
Met lichte paniek naar de balie van de KLM gelopen, daar enorm vriendelijk geholpen en het bleek dus dat het vliegtuig kapot was en nog in Kenia stond… nou eigenijk dan wel fijn dt ik er dan niet meer mee hoef, zit je toch niet echt relax als je weet dat hij niet gemaakt is.

Omdat ik niet afhankelijk was van Kenia, maar naar Lilongwe moest werd mijn vlucht helemaal omgeboekt.
Ik ben toen om 21uur naar Rome gevlogen, zou daar overstappen op een vlucht naar Abbis Ababa en vanuit daar naar Lilongwe.

Ik had in Rome een uurtje om over te stappen dus ik hoopte maar dat alles goed zou gaan en ik geen vertraging zou hebben. Helaas was dus wel het geval, ik had in Rome welgeteld een half oom van gate B naar G te gaan. Mocht nog lekker met zon treintje, maar 10 minuten voordat het vliegtuig vertrok kwam ik bij de gate en stonden ze netjes op mijn te wachten, hoe fijn als je net een marathon over het vliegveld hebt gehad!
Een prima vlucht gehad, met de nodige tell sell filmpjes, beetje jammer dat het geen grote boeing was. En met een vrouw die niet goed werd en een man die moest spugen, was erg genoeg te beleven.
Wer kwamen mooi op tijd aan in Abbis Ababa (ethopie) en daar trof ik 2 andere vrijwilligers die ook al even onderweg waren vanwege vertragingen en dergelijke. Op naar de laatste vlucht, waar met een a4tje wordt aangegeven dat je mag gaan boarden, niks geen automatische gedoe. Gewoon lekker back to basic.

Om half 3 eindelijk in Lilongwe en met groot nieuws, mijn bagage was me ook achterna gereisd, hoe fijn is dat! Op het vliegveld opgehaald door Tim en Roos en naar Mabuya camp gegaan waar ik de eerste 2 nachten zou blijven. Daar de andere vrijwillegers ontmoet die weggingen en die nieuw kwamen en 's avonds lekker gegeten met zn allen en heerlijk geslapen!
Zondag ook lekker relax gedaan! En beltegoed gehaald, dit moet je kopen bij rode tuintafels die op elke hoek van de straat staan. Ik ben nu alleen maar te bereiken op mijn malawineese nummer. Mijn Nederlandse nummer doet het niet (geen bereik). Daarnaast zondag al kennis mogen maken met de Afrikaase regen, een fikse regenbui, maar daarna ook weer heerlijk warm!
Zondag ook wat info gekregen op trips en projecten en vroeg gaan slapen, want maandagochtend om 8uur zouden we vertrekken naar naar Zomba.

Over die reis de volgende keer meer, want ook dat was een hele beleving. Ik ben inmiddels goed aangekomen bij mijn project. Heel harteljk ontvangen. Ik ga me hier wel 4 weken vermaken!

Liefs, Sanne

(origineel bericht op be-more.nl)