(origineel bericht op be-more.nl)
Het avontuur gaat beginnen.
Op 8 februari begint mijn avontuur in Malawi in Zuidoost-Afrika. Ik ga mij voor een aantal maanden inzetten om vrijwilligerswerk te doen in een dorp. Dit doe ik niet alleen, maar samen met Be More. Be More is een organisatie die al zes jaar lang vrijwilligers stuurt naar Afrika en Azië. Het doel van Be More is om op een eerlijke en goede manier lokale projecten te steunen.
Mijn project ligt aan de voet van de berg Zomba. Ik ga daar een community helpen. De community bevindt zich op het platteland, zo’n 10 km buiten de oude hoofdstad Zomba, en telt een bevolking van ongeveer 17.000 mensen.
Ik ga helpen bij het project <strong><em>Mawa udi Anthu Otisamala</em></strong>, dat letterlijk betekent:
<em>“Zorg voor de kinderen van nu, zodat zij in staat zijn voor de ouderen van morgen te zorgen</em>”.
Mijn project focust zich vooral op de kinderen. Mijn taken zijn ondermeer: Engelse les geven, ouderen en zieken bezoeken en gehandicapte kinderen opzoeken. Verder zijn er nog veel meer dingen die ik ga doen maar dat hangt af van wat er op dat moment nodig is.