Het afscheid nemen is begonnen…

(origineel bericht op be-more.nl)

Het afscheid nemen is begonnen…

Nog minder dan twee weken te gaan. Als ik in mijn agenda kijk, bedenk ik me opeens dat ik de meeste van jullie het komende halfjaar niet meer ga zien. Gelukkig betekent dat wel dat ik volop kan gaan genieten van een hele andere cultuur, een cultuur waar de hel niet losbreekt als we even een storing van Vodafone hebben.
In Afrika is alles zo goed geregeld dat alles gewoon simpel kan. Zo hebben we voor de eerste nacht in Malawi een hostel moeten ‘boeken’… Ofwel, een mailtje gestuurd met de vraag of we daar een nacht kunnen slapen. Geen uitgebreide bevestiging of persoonlijke gegevens benodigd, ze weten daar alleen dat we Steffen en Oscar heten; we kregen als antwoord terug: “You’re all booked in, see you on the 1st”. Wat een heerlijke communicatie!

Om van iedereen afscheid te nemen heb en had ik meerdere dingen in mijn agenda staan, de belangrijkste hiervan zijn inmiddels wel al geweest… Het goede doelen toernooi bij Tennis Vereniging Poortugaal afgelopen zaterdag was een super groot succes. Voor zover ik de reacties heb gehoord was iedereen super enthousiast en heeft iedereen een topdag gehad! Het was een mooie manier om zowel afscheid te nemen van de tennis, als om geld in te zamelen voor het project waar Steffen en ik gaan helpen. En door het aantal deelnemers, de bezoekers die donaties hebben gedaan en de potjes die volop gevuld werden gedurende de zaterdag, is er maar liefst 435 euro ingezameld!! Een naar mijn idee prachtig bedrag waar we in Malawi mooie dingen mee kunnen doen. En dan te bedenken dat er naast die 435 euro ook nog mensen zijn die niet aanwezig waren, maar wel een donatie hebben gedaan of nog gaan doen. Een super mooi gebaar en daar wil ik iedereen van harte voor bedanken! Een mooi aspect van het toernooi was ook wel de donatie van de prijsjes. De Wereldwinkel in Rhoon sponsort normaal nooit omdat daar geen budget voor is, maar voor dit toernooitje heeft de voorzitter van de Wereldwinkel toch een uitzondering gemaakt en wat Afrikaans getinte prijsjes gedoneerd. Echt super mooi dat iedereen meehelpt voor het project waar Steffen en ik gaan helpen. Mijn waardering hiervoor is niet in woorden uit te drukken. Super bedankt!

Na mijn afscheidstoernooitje bij de tennisvereniging was ’s avonds het afscheidsfeest voor mijn vrienden! Wat een super gezellige avond was dit! Net zoals gebruikelijk is bij mijn feestjes, vond het plaats in Club Oss, beter bekend als mijn thuis. Het was gezellig druk met gedurende de avond ongeveer 28 goede vrienden. Zoals gebruikelijk bij mijn feestjes is het behoorlijk vroeg geworden en hebben we het met een groepje van ongeveer 8 gezellige mensjes om 4 uur het licht uitgedaan. Een topavond, waarna ik op zondag weer lekker alles mocht gaan schoonmaken, het was het allemaal waard!

Komend weekend is het afscheidsfeestje van Steffen en heb ik ook nog eens vrijwilligersavond van de tennisvereniging. Het belooft weer een goed weekend te worden dus, dat mag ook wel voor het laatste weekend in Nederland… Ik heb nog 10 volle dagen om het een en ander af te spreken, mijn laatste dingetjes van mijn paklijst te regelen en eventueel nog afscheid te nemen van mensen die daar behoefte aan hebben. Volgende week vrijdag is het dan eindelijk zo ver; dan vliegen we weg van de westerse wereld, op naar de plek waar mensen met veel minder gelukkig zijn.

Als jullie nog tips hebben voor dingen die handig zijn voor backpacken hoor ik het graag, verder gun ik jullie allemaal een fijne en rustige tijd zonder ons in Nederland J.

Ik hoop jullie volop op de hoogte te kunnen houden als ik daar ben. Ik vind het in ieder geval al super tof dat de mailinglijst behoorlijk aan het groeien is! Leuk dat iedereen zo enthousiast is!

x Oscar

(origineel bericht op be-more.nl)