hermitage St. Petersburg

Wie kan mij meer info geven over de hermitage?
We komen dinsdag middag aan en vertrekken woensdagnacht weer.
Moeten we van te voren kaartjes bestellen/ kopen/ reserveren, of kunnen we dat heel makkelijk zelf ter plekke regelen?

Iemand enig idee wat het kost en hoeveel uur moeten we ervoor uittrekken, om een beetje een algehele indruk te krijgen? Ben niet echt een kunst-liefhebber maar heb wel het idee er geweest te MOETEN zijn…

iemand tips? advies? leuke website’s in het engels/ NL hierover?

thanks alvast!

Hoi Bloem,

Tickets kun je heel makkelijk op de dag zelf regelen. Houdt er wel rekening mee dat er vaak lange rijen staan… (En je kan niet pinnen.)

Hoewel ik geen super kunstliefhebber ben, heb ik me wel een hele dag weten te vermaken. Er is zoveel te zien! Het leukste vond ik nog wel de verscheidenheid aan kunst: Egyptische mummies, Griekse athleten, Romeinse helden, teksten in spijkerschrift, potten en kruiken, je kan het zo gek niet bedenken of het is er wel… Om nog maar te zwijgen van al die verschillende schilderijen die er ook hangen.

De entree is behoorlijk aan de prijs, ik geloof dat ik 15 euro zou hebben moeten betalen. Al deed mijn verlopen studentenpas wonderen: gratis entree. Mocht je zo’n ding hebben, neem hem mee, dit levert aanzienlijke kortingen op in heel Rusland!

Verder tips? Kweennie. Op mijn website staan een paar algemene tips over St Petersburg (Out of Asia.nl - St. Petersburg). Behalve de Hermitage zijn de Isaac Cathedraal en het journalisten cafe echte aanraders.

Veer meer info over de Hermitage zelf raad ik je aan een kijkje te nemen op http://www.hermitagemuseum.org/html_En/index.html. O ja, mocht je tijdswinst willen boeken, dan zou je bij een van de boeken/souveniers stalletjes voor een paar euro een boek over de Hermitage kunnen kopen en je persoonlijke highlights alvast opsporen en vervolgens gaan bezoeken. Maar of dat nu echt een succes is… Ben wel mensen tegen gekomen die het op die manier deden…

Groet,

Jenny