Anderhalve dag St Petersburg, is dat de moeite??

Hallo,
Ik wilde nog ff een kort weekendje weg :vak01:en dacht daarbij aan St Petersburg, met name voor een bezoek aan de Hermitage…
Nu vraag ik me af of dat de moeite is?

Ook ben ik benieuwd naar het metrosysteem vanaf het vliegveld naar het centrum!
Alle tips zijn welkom!

Denk dat je St. Petersburg te kort doet met 1,5 dag.
De stad is zo mooi en heeft heel veel te zien.
Alleen in de Hermitage kun je je al een dag vermaken.

In het weekend is het wel druk in de Hermitage.

Vanaf het vliegveld kun je met een minibus naar het centrum.
Met de metro is niet mogelijk.

Hoi,

Je kunt je in St. Petersburg gemakkelijk anderhalve dag vermaken, eigenlijk is het te kort.
Als je je in de Hermitage alleen al beperkt tot enkele zalen, afgestemd naar je eigen smaak, ben je al uren kwijt.
Je zult dus duidelijke keuzes moeten maken voor jezelf en dan verveel je je geen seconde.
Het is echt een prachtige stad.

Veel plezier,

Ton

Vooruit alles plannen en opzoeken waar alles is, zodat als je eenmaal in Saint Petersburg bent, veel ‘netto’ tijd hebt. Je zal ook keuzes moeten maken, ik zou zelf voor de Peterhof gaan (is noord-west van de stad) i.p.v de Hermitage en daarna natuurlijk nog wat rondlopen in Saint Petersburg zelf.

Waarom ga je niet langer?

als je de kans hebt zou ik zeker langer blijven! alleen de hermitage is al goed voor een dag vermaak!

Hoi Arteniek,

Ik was in eind Juni in Sint Petersburg. De Hermitage is inderdaad fantastisch en verdiend al naar gelang je interesses 1 of meerdere dagen. Ik vond verder het Peter en Paulusfort met de kerk met daarin de tombes van de tsaren vanaf Peter de Grote erg interessant. De Peterhof, een paleis ten zuid-westen van Sint Petersburg heeft een fantastisch serie fonteinen voor het paleis, het is 1 van de 5 of 6 grote paleizen in de buurt van Sint Petersburg. Het Tsarkoje Selo is ook mooi. In het zuiden van de stad is bij het metrostation Moskovski Prospekt een monument en ondergronds museum over de belegering van Sint-Petersburg (toen Leningrad) tijdens de Tweede Wereldoorlog. De belegering duurde meer dan 2 jaar en eiste ongeveer 1 miljoen Russische levens. Dit is erg indrukwekkend en was absoluut een van de hoogtepunten van mijn bezoek. Het is ook totaal niet toeristisch. Nadeel is wel dat je eigenlijk een russisch-sprekende en lezende persoon bij je moet hebben, want alles is in Russisch.

1 like