Wij zijn van plan om in de herfstvakantie anderhalve week naar Marokko te gaan en zullen daar met de camper rondreizen. Veel te kort natuurlijk, maar beter iets dan niets. Onze kinderen van 14 en 15 gaan mee. Wat moeten we zeker gaan zien/doen?
De woestijn…op een kameel en er minstens 1 nacht overnachten in een kamp!
Zo anders dan onze wereld en echt een beleving!
Dit kan ik voor je regelen, dus laat het mij weten als ik wat voor jullie kan betekenen.
Verder vind ik de kust, Essaouira, een aanrader.
Waar liggen jullie interesses en die van de kinderen?
Bedankt voor je reactie. Ik heb je website gelijk even bekeken, ziet er leuk uit. Ik ga gauw eens even met de rest van de familie overleggen!
groet,
Nicolette
Hoi Nicolett,
Magaly heeft helemaal gelijk. Een nacht in de woestijn is een echte aanrader! Een ervaring die je niet snel zult vergeten!
Mocht je inspiratie op willen doen, dan kun je ook een kijkje nemen op onze website! Wij hebben heel wat verschillende soorten reizen en we regelen vaker reizen voor gezinnen met kinderen.
Vriendelijke groet,
Grada-Marie
www.reisdoormarokko.nl
Het ligt erg aan je “pubers”. Essaouira is zeker leuk, maar dan vooral tijdens het Gnaoua festival
http://www.festival-gnaoua.net/fr/
Onderstaande site is van een vriendin van mij. Was mijn eerste kennismaking met Marokko! Prachtig! http://www.saharaoui-reizen.nl/
Wil je rust en surflessen dan kan je naar het zuiden: Sidi Ifni. Oude Spaanse enclave met veel artdeco. Camping aan het strand.
Geniet ervan!
Ik sluit me aan bij de woestijn, strand (agadir is ook heel mooi, je kunt daar ook voor niet al te veel geld bijvoorbeel Jetskis of paarden huren) Verder ben ik van mening dat je Jamaa Elfna in Marrakech gezien moet hebben, betoverend plein,weet niet of het met een camper haalbaar is maar zeker een aanrader.
Verder bijvoorbeeld Ourika, zou ik wel zelf met de camper rijden, de meeste georganiseerde tours stoppen 10x onderweg en dan duurt je reis veel langer, mooi stuk natuur, met allerlei van die Indiana Jones bruggen over rivieren, je kunt daar een tocht doen naar de watervallen, dit is ook zeker een aanrader (als je een beetje sportief bent en niet bang bent om nat of vies te worden ;-)) Kamelen tocht is ook zeker een aanrader,maar als je naar de woestijn gaat krijg je die mogelijkheid volgens mij sowieso. ![]()
Ik zou zeggen, maximaal genieten, het is een heerlijk land met een bruisende cultuur.