Inderdaad het is hetzelfde of haar ikamet van om de 3 maanden dat ze nu betaald.
Nu weet ik niet of je dochter graag de turkse nationaliteit ook wil bekomen. Ik weet dat als gewone buitenlander die hier leeft, je na 10 jaar hier te wonen hier ook een turkse nationalteit kan krijgen en terzelfdertijd ook je belgische en Nederlandse behouden.
Nu weet ik niet of dit met een huwelijk sneller kan of niet. Moet je ook eens navragen bij de vreemdelingenpolitie.
Maar laat haar nooit haar nederlandse nationaliteit niet opgeven anders krijgt ze problemen om ooit terug naar Nederland te komen. Als je ooit een kind krijgt laat het dan ook de nederlandse nationaliteit geven, ook al word het in Turkije geboren. Aan te vragen bij de nederlandse ambasade in Turkije.
Een werkvergunning zal ze inderdaad ook niet kunnen krijgen door huwelijk.Ik snap heel goed wat het is om hier een job te vinden bij een werkgever die een werkvergunning geeft.En zwart werk vinden in Konia ??? ook niet makkelijk.
Het zal inderdaad een zware kost zijn om die verblijfsvergunning te blijven betalen.
groetjes uit Kusadasi,
Françoise