Help! Werken op bridging visum na aanvraag defacto

Hoi allemaal,
In april willen mijn Australische vriend en ik mijn parner visum aanvragen. Mijn 1e working holiday is geldig tot eind augustus. Nu is het probleem dat ik een hele leuke baan heb waar ik in april 6 maanden werk. Ik wil er graag blijven maar op het bridging visum wat ik krijg gelden de WHV werk restricties.

Nu is er een brief die je kunt invullen om een werk extension aan te vragen op een WHV en een van de mogelijke redenen die ze daarvoor geven is als je wacht op uitspraak van een parner visum.

Wat ik me afvraag is of iemand dit heeft gedaan en wat mijn kansen zijn om op deze manier bij m’n huidige werkgever te blijven? Hoelang duurt het voordat je iets terug hoort?

Verder nog een vraagje over de defacto aanvraag; hoe kun je het best aantonen dat je in een ‘genuine’ relatie bent, als je bijvoorbeeld niet de volle 12 maanden samen hebt gewoont (maar wel in hetzelfde land)?

Alvast heel erg bedankt!

Hoi Tessa,

Ik zit denk ik een beetje in hetzelfde schuitje. Ik ben nu op mijn eerste WHV en wil kijken wat de mogelijkheden zijn om nu alvast te gaan beginnen met mijn partner visa. Ook ik heb hier een erg leuke baan nu gevonden. Echt vervelend dat je dan maar zes maanden mag werken. Maargoed, daar is het visum natuurlijk oorspronkelijk voor bedoelt.
Ik vroeg me af of jij toevallig het proces al in hebt gezet en of je een alternatief hebt gevonden op de zes maanden max werken voor een werkgever! Ben benieuwd naar je antwoord.

Groetjes Ymke