WH visum afgelopen en 30+

Beste mensen,

Mijn vrouw en ik zouden graag opnieuw naar Australië willen voor te werken. Deze maal zelfs langer dan onze 6 maanden met de WH Visa.

Ikzelf ben intussen net over de 30 en het Wh visum is verlopen. Mijn vrouw heeft hetzelfde gedaan als mij, maar is 24.

We zouden graag nogmaals naar Australië willen, maar weten niet goed waar te beginnen met een ander visum ? Hopelijk kunnen jullie ons wat meer wegwijs maken, raad ivm visums boven de 30 of na WH visum? We lezen over de 457 en/of sponsership maar het wordt ons niet veel duidelijker met die gov.websites !

Wij horen het graag van jullie,

Groeten,
Marc

Het WH-visum kun je aanvragen tot de dag voor je 31e verjaardag. En als je de vorige keer langer dan 3 maand gewerkt hebt, is het mogelijk om je vorige WH te laten verlengen… Maar ik weet niet of het 2 opeenvolgende jaren moeten zijn. Ik moet nog van mn eerste WHV gebruik gaan maken :slight_smile:

Ok bedankt ! We gaan het proberen te verlengen alvast. Ben ermee bezig :wink:

Hoeven geen 2 opeenvolgende jaren te zijn.

Als jij geen WHV meer kan krijgen omdat je 31 of ouder bent, maar jouw vriendin wel, dan kan zij volgens mij nog een WHV aanvragen en jij een Tourist Visa. Maar dan kun je dus niet werken.

Of heb je al eerder een WHV aangevraagd, dat kan ik niet duidelijk opmaken uit je verhaal.

Ja wij hebben een WH visum gehad dan inging op midden januari 2012. Intussen zijn we terug in België, het eerste jaar is dus sinds één maand verstreken nu. Maar onze vraag is kunnen we het nog makkelijk verlengen ?
We hebben namelijk weinig zin om terug in België te werken en ons te vestigen voor lange tijd.

Je kunt alleen een 2e WHV aanvragen als je op je 1e WHV minimaal 3 maanden in de agrarische sector hebt gewerkt, en daar toen ook bewijs van bijgehouden hebt.

Ja das waar, die optie ken ik. Gelijk fruitpluk bv. Most common, Wel wij hebben bij McDonalds gewerkt. Dat zal dus niet in aanmerking komen. Soms kan bv ‘remote area’ ook in je voordeel spelen. Dat was voor ons wel het geval.
Maar we hebben nog één kans en dat is dat we nog contact hebben met de branch-manager, en hij wilt eventueel een sponsership overwegen.
Spannende tijden dus :slight_smile:
Toch merci voor informatie !

Groeten,
Marc