geldigheid werkvisum Australie

Beste reizigers!

Ik zit met een vraag. Ik ben van plan rond oktober voor minimaal een jaar op reis te gaan. Echter wil ik beginnen in Australie. Hier wil ik met een werkvisum gaan reizen/werken.

Nou is mijn vraag:

Is het mogelijk met een werkvisum Australie uit te gaan, een tijdje in bijvoorbeeld Azie/Nieuw-zeeland te verblijven en daarna weer terug naar Australie te gaan om weer wat te werken?

Blijft mijn werkvisum dus gewoon voor een jaar geldig ondanks dat ik af en toe het land uit ga?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Groeten Bart

Wat ik heb gehoord is dat je minimaal 3 maanden moet werken wil je je visum verlengen naar 1 jaar en ja je kunt dan naar een ander land een meisje die ik ken is 1 jaar in Ozzy geweest en daarna 3 weken naar huis België gegaan en daarna terug naar Ozzy gegaan met dezelfde visum en die is daarna nog zelfs naar twee naar verlengd!!

Ik kan het voor je navragen als je wilt!

Via Wereldwijzer app

Ja Bart, je WHV is een zogeheten multiple entry visa hetgeen betekent dat je vrij ben om het land te verlaten er weer binnen te komen binnen een jaar. En als je een bepaalde periode agrarisch werk doet en nog niet te oud bent kun je ook een tweede jaar aanvragen.

@willem, geldt dat alleen voor agrarisch? Is dit per land afkomstige land verschillend?
Want ik ken een jongend je al meer als 2 jaar in Australie zit en altijd bij een toeristenbureau heeft gewerkt voor zover ik weet!

Wordt onder agrarisch ook cuttle farm bedoelt?

Via Wereldwijzer app

OzzyChick, ik neem aan dat je met cuttle farn een cattle farm bedoelt. Of je moet een kwekerij van cuttle fish bedoelen ;-)?
Hier vind je een overzicht van ‘specified work’ dat je drie maanden (88 dagen) moet hebben gedaan om voor een tweede WHV in aanmerking te komen. Een speciale bepaling is ook dat het een regional area gebeurt, dus niet in en om grote steden.

http://www.visafirst.com/en/australia_working_holiday_visa_subclass_417_extension_faq.asp#faq2

Het agrarisch komt vanwege het feit dat de meeste WHV reizigers niet in de mijnen of constructie terecht komen. In feite valt alles wat valt onder de bevoegdheden van DPI (Department of Pirmary Industries), zeg maar ministerie van landbouw, veeteelt en visserij er onder.

Maar misschien valt werken in het toeristenbureau van Julia Creek, William Creek of Leonora er ook wel onder vanwege het regional aspect.

Is echt al de tweede keer dat ik in cattle trap haha de eerste keer sprak ik het ook nog eens uit als cuddle (van knuffelen) haha maar ik bedoel idd cattle haha. En dan kijkt iedereen je echt aan van wat bedoelt die gek nou haha.

Bedankt voor je info!!! Ik zal is doorspitten!

Nou, zo gek is een cuttle farm anders helemaal niet ziehier: Welcome to Daisy Hill Cuttle Farm! :dag:

Leuk artikel!!

Via Wereldwijzer app

En trouwens, cuddle farms, beter gezegd cuddle clubs, bestaan ook. In Hay Street in Kalgoorlie, uniek in Australië. Daar wordt heel wat afgecuddled. http://www.itourist.com/guides/destinations/article/110057
Maar of daar werken ook geldt voor een tweede WHV? :nadenken: Ik betwijfel het.

Naja ik had het over koeien -die zijn ook zeer zeker knuffelbaar- maar ja haha ach we hebben er met z’n allen erg om gelachen!!

Zou dat niet eerder vrijwillig zijn? En dus toeristenvisum? Tenminste ik kon een toeristenvisum aanvragen tijdens mijn vrijwilligerswerk!!

Hoop zo dat ik stage mag lopen jn Ozzy maar dat is OffTopic

Via Wereldwijzer app

Nou, de laatste dan, en hele nette, hele officiële. Er zijn genoeg plekken waar je een koala kunt knuffelen. :knuffel: Google maar eens op ‘Cuddle a koala’. Daar werken mensen die de koala’s verzorgen, aangeven aan en aanpakken van degene die een koala cuddlet.
En wat voor stage wil je gaan doen?

Sorry allen, voor het beetje off topic zijn.

Nu we toch bezig zijn :stuck_out_tongue:

Ik heb vrijwilligerswerk gedaan bij Wildlife Habita Port Douglas en heb daar ook met kangoeroe’s geknuffeld en een foto met een koala zo leuk!!

Ik mag voor school een buitenlandstage doen en ik studeer Management/ Ondernemer Recratiedieren en mijn droom is om met Australische dieren -liefst nog- in Australie te gaan werken en nu probeer ik een stage te regelen bij Currumbin en anders in PD waar ik vrijwilligster ben geweest!!
En anders zijn ze nog niet van me af want over 2 jaar ga ik sowieso teug want dan ben ik klaar met studeren!!!

Via Wereldwijzer app

Ik weet niet in welk jaargetijde je in Port Douglas hebt gewerkt en wanneer je stage eventueel is, maar in Currumbin zit het hele jaar goed met het weer en in Port Douglas niet. Maar dat wist je natuurlijk al.
Zijn we ook weer on-topic, want dit is voor anderen nuttige informatie :wink:

Euhm het is voor juni en toen ik daar was -afgelopen zomer- regende het omdat et vollemaan was en rond die tijd regent het -veel- maar de dagen dat er zon was was het zo mooi dan vergeet je de regen gewoon!

Currumbin schijnt lastig te zijn om daar stage te lopen omdat er iets met die organisatie is 2 stages in hetzelfde bedrijf zoiets kan het niet uitleggen, maar ik ga er toch al vanuit dat het niet doorgaat want dan is de teleurstelling minder groot!!

Via Wereldwijzer app

Hallo,

Even over het verhaal van jou stages, mijn zoon is momenteel in Australië voor zijn 2 stages.
Hij doet dat op een Work holiday visum, alleen mag je met dat visum maximaal 6 maanden bij 1 en hetzelfde bedrijf stage lopen
Je moet dus daarna naar een ander bedrijf.

Corrie

Ik wist niet dat dat verlengt mocht worden!! Ik dacht maar 3 maanden en ik zit daar dan ook 3 maanden maar wil als ik ga een werkvisum nemen want ik wil graag bij een ranch werken en nog andere plekken!!

Wel gaaf zeg, waar werkt uw zoon?

En als je een nieuwe visum aanvraagt? Dan kun je toch wel bij hetzelfde bedrijf stage lopen?

Via Wereldwijzer app

Hallo,

Je mag met een work holiday visum (417) 1 jaar in Australië blijven en je mag niet ouder zijn dan 31 jaar.

Succes

Oh dat wist ik helemaal biet bedankt voor je info! Alleen mag je dan och geen geld verdienen?

Travel to find your heart!