Beste mensen,
In 2013 heb ik tussen 20 februari en 18 juli stage gelopen in Cairns. Ik deed dit voor mijn opleiding om af te studeren. ( niet verkeerd)
Voor deze periode heb ik mijn Working Holiday Visa aangevraagd.
Niet wetende… Dat ik ook een occupational Trainee visa kon hebben hiervoor.
Tussen 20 februari en 18 juli was ik in Australie, en daarna verliet ik het land. Ik heb dus geen 3 maanden farmwork kunnen doen om opnieuw een aanvraag te kunnen doen voor mijn second year visa.
Nu, eenmaal terug in Nederland kriebelt het allemaal weer. Mijn baas in Australia zei dat ik terug kon komen, mijn hart ligt nog waar ik ben weggegaan.
Weet iemand of ik mijn visum kan laten omzetten bij de ambassade? Of wat ik moet doen om dat WHV ongedaan te laten maken…
alvast super bedankt,
Max
Ik weet niet of de ambassade je hier kan/wil helpen. Te proberen is het natuurlijk, je kunt ze bellen in Berlijn.
Mijn insteek zou zijn een mail te sturen naar het Immigration Department in Australië (www.immi.gov.au)
En in de derde plaats vind ik het vreemd dat het opleidingsintituut je niet beter heeft voorgelicht. Hebben zij je geholpen bij het vinden van een stageplaats of heb je het helemaal elf moeten uitzoeken?
Het is wel heel erg zonde dat je nu een stuk van een WHV hebt verspild. Is een WHV trouwens geen multiple entry visa? Ik denk dat ik die vraag zelf al heb beantwoord via deze tekst. Hoop dat je Duits goed genoeg is en anders zeg je het maar.
Wat er staat is dat als je opschiet, je nog minstens drie maanden in Australië kunt werken:
“*****Multiple Entry”
In der Regel erhält man mit dem Working-Holiday-Visum ein so genanntes “Multiple Entry”, was konkret bedeutet: Während Ihres Aufenthaltes in Australien dürfen Sie das Land beliebig oft verlassen und danach auch wieder einreisen. Viele Backpacker nutzen diese Möglichkeit um z.B. einen mehrwöchigen Abstecher nach Neuseeland zu unternehmen.
Wichtig: Durch die Ausreise / Unterbrechung des Aufenthalts in Australien verlängert sich das Visum nicht! Es ist ab Ersteinreise für genau 12 Monate gültig.*Succes,
Willem
1 like
PS. Dit komt trouwens van deze website: WORKING-HOLIDAY-VISUM AUSTRALIEN beantragen | Working Holiday Visa für Australien
Ik denk dat Australian Backpackers ook een goede bron van informatie is: www.australianbackpackers.nl/
1 like
Willem bedankt voor je reactie en moeite!
Ik ben mij er inderdaad van op de hoogte dat het een multiple entry is. Ik kan helaas niet terug naar Australie voor 1 februari. Omdat ik in december naar Vietnam ga. Dus ik ben sowieso al te laat met de farmjob.
Wat u voorstelt om de ambassade in Berlijn te bellen en om een mail te sturen naar een Australisch instituut die hierover gaat.
Ik heb eigenlijk alles zelf uit moeten zoeken. Het zou naar mijn gedachte toch wel kunnen dat ik een student was in die tijd… Ik heb alle bewijzen: contracten, school contract, bedrijf contract en vliegticket boekingen van in/vertrek australia.
Ik houd je op de hoogte zodra ik contact heb gezocht met de ambassades.
Max