hallo helene,
even een paar opmerkingen vanuit mijn ervaringen. ik heb 6 maanden stage gelopen in eg en op de 10e dag een jongen ontmoet, daar ben ik 2 jaar en ongv. 4 maanden mee samen geweest. heb 5en halve maand er gewoond vanwege mn stage, 2 maanden om te werken, 3 weken vakantie, 2 weken vakantie waarbij ik ee deel van zijn familie had ontmoet, een keer 1 week vakantie die ik compleet als verrasing naartoe ben gegaan. hij wist van niets en via via heb ik geregeld dat hij dacht dat n vriend van hem kwam logeren en dus ook bij hem slapen. en ben vanaf afgelopen maart t/m begin novemebr nog geweest en gewerkt voor 8 maand. op 4 oktober heb ik n punt achter mn relatie gezet.
In al deze tijd hebben we alleen de eerste 2 en halve maand neit bij elkaar gewoond en daarna alle tijden wel ZONDER orfi contract. Zelf zijn we alleen in de allerlaatste week da tik in egypte was aangehouden en daarvoor hebben we nooit problemen gehad, ook niet met de doorman.
Hij is na een half jaar vechten voor visum uiteindelijk voor 2 weken vakantie naar nederland geweest, waar hij vele vrienden en familie van me had ontmoet en een stuk beter leerde begrijpen hoe het leven eigenlijk is in NL en dat het dus niet zo mooi is als ze denken. moet je hem eens vertellen over dat er geen politie op elke straathoek staat en dat alles savnd gesloten zijn, voor osn zo normaal maar voor hun een wonder!
Op die manier hebbenw e elkaar echt op een hele andere manier leren kennen.
we hebben echt een geweldige tijd gehad en liefde in het hart is er nogsteeds.
Helaas kon ik het uitendelijk niet aan, hij begon tijdens ruzie’s aggresiever te worden en heeft een deuk in de deur geslagen, begon te zeggen dat ik mijn drmen moest volgen (over de wereld reizen) en uiteindelijk heb ik eraan toegegeven. als ik in egypte blijf (wat ik vanaf begin af aan al had aangegeven da tik dat niet wilde voor mijn hele leven) maar dan zou ik ook alsnog neit snel ergens anders terecht komen in de wereld, gewoon te lastig. ik ben nog onwijs jong en ik begon mezelf te verliezen. lekker gek doen enzo, deed ik steeds minder om de lokale bevolkinge ‘‘respect’’ te laten zien. En hierdoor verloor ik langzaam maar zeker toch een gedeelte van mezelf.
nog even over alle dingen:
Verassingsactie:
probeer ecvht een keer als verrassing te gaan, als hij ‘‘goed’’ is, zal hij een geweldige reactie hebben
(ja eigen ervaring)
Boek lezen:
grenzelose liefde is echt een aanrader, ik heb zelf ook fatwa gelezen, ook een erg ingrijpend boek
Orfi:
Ga het alleen aan als je zelf wilt. het word ook het ‘‘neukcontract’’ genoemd, maar het is en blijft een vorm van trouwen. als vrouw zijnde mag je er geen 2 hebben want dan kan je behoorlijk in de problemen komen. Ik heb het niet nodig gehad, maar ik heb geen idee hoe dat in sharm is.(meestal maakt een beetje extra betalen het snel goed
Boos telefoontje:
Pas op!
Ik moet zeggen dat ik met mijn ex behoorlijk in vrede uit elkaar zijn gegaan. ookal heeft hij mee letterlijk lopen smeken om te bljven heeft hij me nooit werkelijk tegengehouden of iets met mijn spullen gedaan.
Ik ben zelfs nadat het uit was nog 1 maand in egypte gebleven en ben nogsteeds leuke dingen met hem wezen doen.
Toch toen ik weg ging was ik erg blij en ik weet ook zeker dat het de juiste beslissing is geweest. Ook ik heb dingen te horen gekregen van hem die hij misschien wel uit angst zei, maar die eigenlijk niet te accepteren zijn. Ongeloofelijk dat iemand uberhaupt zoiets kan verzinnen en zeggen tegen iemand waarvan hij houdt! maar t lastige eraan is wel dat ej weet dat hij het niet meent, maar toch ga je eraan twijvelen, want waarom zegt hij het dan.
ik heb nu nogsteeds contact met mijn ex. en wieweet over 5/10 jaar als ik de wereld gezien heb kom ik op vakantie en egypte en kom ik hem tegen. niemand weet t en de tijd zal t leren! toch heb ik voor dit moment voor mezelf de juiste beslissing gemaakt, ookal mis ik m onwijs en ben ik gek op hem, ik moet mezelf weer worden/zijn en ik ben nogsteeds bezig om diegene terug te vinden!
nou dat was weer mijn preek van midden in de nacht! ik ga nu slapen, morgen vroeg eerst even werken en daarna mijn 1e snowboardles hieeee!
slaaplekker en scces! als je vragen heb over iets kan ej altijd vragen! heb alle verstand van visum + afwijzing
haha
groetjes en veel succes! leer hem goed kennen en geniet van de tijd smane, want die tijdne kan niemand ooit meer an je afpakken
en ga je dus ook neit anders voordoen dan je bent. ja op ee andere manier respect tonen is oke, maar verlies je zelf niet en blijf sterk in je schoenen staan. zeg hier je mening, maar ook daar!
liefs! suusieme