Help wat moet ik doen!

Hallo

Was nu al een tijdje op zoek naar werk in bodrum of omstreken…
Heb nu eindelijk een reactie gekregen van een hotel om er te komen werken in het animatieteam bij de miniclub…
Nu ik dit te horen heb gekregen dat ik kan komen,wordt ik opeens wel erg zenuwachtig.Ik heb nog geen definitief antwoord gegeven maar heb beloofd dit zo snel mogelijk te doen.
Echt het is mn droom om daar het zomerseizoen te verblijven,te werken en in de buurt van askim te zijn!!
Maar zit hier in nl met een paar dingetjes zoals mn huurhuis en mn baan.Ik weet dus ook niet of ze me onbetaald verlof willen gaan geven(ik vrees van niet)Dus zal ik mn ontslag moeten nemen…en daar ben ik dus een beetje bang voor.Wat als het allemaal tegen gaat vallen en wat als ik straks in November terug kom??geen baan meer…
Mn huisje zal ik maar gewoon op moeten zeggen en zien wat het over een tijdje is…alleen ze willen in het hotel natuurlijk dat ik zo snel mogelijk kom en ja als ik nu mn huur op ga zeggen gaat daar nog minstens een maand overheen.Ohh ik zit met zoveel dingen in mn hoofd en weet het gewoon allemaal ff niet meer…
Ik zelf denk dat ik mn hart maar moet volgen en maar zien waar het schip strand,maarja…pfff.Zo moeilijk allemaal!
Heeft iemand mischien nog tips of een beetje wijze praat voor me hahah.

groetjes

Hoi

Ik heb misschien nog geen ervaring met zulke dingen maar ik vind dat je in het leven risico’s moet nemen. Als je dit echt wil doen zou ik zeggen GO FOR IT. Werkt je vriend in het zelfde hotel ?

Groetjes:zon02:

Ja ik denk t ook…mischien dat als ik het doe later denk waar ben ik ooit aan begonnen,maar als ik het niet doe er mischien ook weer wel spijt van heb dat ik het niet gedaan heb.
Nee mn vriend werkt niet in hetzelfde hotel,is mischien ook beter ook…
Ik sprak m net en hij vind het eigenlijk toch niet zon goed idee,hij zegt ten 1ste zullen we elkaar dan nog bijna niet zien…en ten 2de denkt ie dat ik er te makkelijk over denk en dat het er niet altijd zo rooskleurig uit zal zien en dat het echt zwaar is voor me vooral als je dat leven niet gewend ben…
Maar ik weet ook heus wel dat het niet gemakkelijk zal zijn en dat het geen zon zee en strand is maar keihard werken maar heb dat er ook echt voor over!!Ik voel me nu niet happy dus waarom zou ik het niet proberen.Ik weet niet of ik naar hem ga luisteren,hij zou er nog eens goed over nadenken en we zouden het er later vandaag nog over hebben.Maar ik denk dat als hij het er niet mee eens is ik het mischien toch ga doen…en dan stoot ik mn neus mischien vanzelf wel.Ik zie het voor mezelf ook als een soort test,bedoel onze relatie gaat goed en mischien ga ik er in de toekomst wel voorgoed naartoe

Zoals je misschien al in een ander berichtje van me hebt gelezen ken ik een meisje dat vorig jaar is teruggekeerd om in Turkije bij haar vriend in het animatieteam te gaan werken. En het is misschien wel zwaar maar ze heeft er geen spijt van en werkt er nu trouwens terug met haar vriend. Het zou natuurlijk wel gemakkelijker zijn moest je in hetzelfde hotel werken…
Want ja door de dag zijn er wel enkele vrije momenten maar die zijn waarschijnlijk te kort om naar je vriend toe te gaan en je hebt maar 1 vrije dag… Maar beter iets dan niets e. Want je zult van 's morgens tot 's avonds laat moeten werken. Het verschil is daar ook zij werken kei hard tijdens het seizoen maar erbuiten eigenlijk niet echt.
Het werk is misschien zwaar maar er zijn ook positieve kantjes aan: het goede weer, iedereen is goed gezind want ze zijn op vakantie, …
Ik denk ook dat je vriend natuurlijk ook een beetje bang heeft dat jij in je eentje in een ander hotel in een animatieteam gaat werken omdat je natuurlijk met heel veel mensen contact komt en de sfeer is er ook natuurlijk anders als hier…

ja dat denk ik dus idd ook…dat hij daar een beetje bang voor is dat ik met veel andere mensen in contact kom.Maar ik vind dat ie zich daar geen zorgen over hoeft te maken.Maar ik zal het hem toch eens vragen en ben benieuwd wat voor antwoord ik krijg…
En ja aan de ene kant zou het ook makkelijker zijn als we in hetzelfde hotel werken,allowel ik dan nog niet veel contact met m zou kunnen hebben,hij staat achter de bar en ze zijn er ook niet blij mee in een hotel als je telkens contact met elkaar zoekt.
Weet dat namelijk van n vriendin van me,werkt bij hem ook in het hotel en zei heeft daar ook haar vriend.Maar hun kunnen ook niet veel samen zijn,alleen als ze samen een dag vrij hebben.
Dus ja het heeft allebij zo zn voor en nadelen…

Maar hebben ze dan niet dezelfde kamer?

Groetjes

nee ook niet…dus das wel balen voor hun

Ja dat wel…

Ik ben eens benieuwd wat je gaat doen… In welk hotel zou je dan gaan werken?

Keep in touch als je een beslissing hebt genomen… Let us know

Groetjes:zon02:

Nou dat is dus het rare,ik weet nu eigenlijk alles alleen welk hotel het dus is dat nog niet…beetje vreemd he!maar ik heb net weer een mail verstuurd dat ik ook wel graag de naam van het hotel wil weten,heb ik teminste een beetje een idee.Maar ik hou je zeker op de hoogte…

groetjes

komt omdat ik op een advertentie had gereageerd waar alleen een mailadres bijstond en geen naam van hotel haha…

Meid als het voor jou goed voelt moet je het gewoon doen en gaan. Het is eng om alles op te geven natuurlijk. Wil niemand bv voor de paar maanden in je huurhuis gaan zitten als onderhuur. Ik weet niet waar je woont maar hier in de Randstad is dat heel normaal (ookal mag het natuurlijk niet). Nu zou je je huis toch gaan opgeven en wie weet als je een onderhuurder hebt (en ze komen erachter kan je altijd als reden aangeven dat je ff een paar maanden maar in het buitenland was) dan hoef er niet uit (en zo ja …dan had je je huis toch wel opgegeven). Mocht je je woning toch opgeven, tegenwoordig hoeft het geen maand meer te duren. Je kan tegenwoordig zelfs een datum doorgeven wanneer je eruit gaat per de 1e van de maand. Dus je hoeft niet meer de hele maand te doen. Je kan gewoon zeggen ik ga de 5e van de maand er al uit, betaal je nog 5 dagen huur en thats it.

Met je baan kan het ook alle kanten opgaan, misschien krijg je toch onbetaald verlof en misschien mag je zelfs wel terugkomen als je weer terug bent (een vriendin die ook voor het hele seizoen nu in Turkije zit die mag in november weer gewoon terugkomen bij haar baan). En anders moet je zo denken, de arbeidsmarkt is nu heel goed, je vindt zo weer een baan!

Heel veel succes !! En superleuk dat je het gaat doen !

dank je wel voor je fijne woordjes…
In principe moet ik ook niet zeuren en maar gewoon gaan!
Ja ik heb er ook over zitten denken om het onder te verhuren maarja hoe kom je weer zo snel aan iemand.Kan moeilijk een advertentie plaatsen hahaha.Ik weet zo snel ook niemand in mijn vriendenkring.En jah als ik het gewoon opzeg,ik kan heus wel ergens terecht als ik weer in nl terug kom.En mischien als het me goed zou bevallen dat ik dan niet heel lang terug zal zijn en mischien wel snel weer terug schiet naar turkije.Bedoel in de wintermaanden is er ook heus werk…niet echt veel in bodrum en omstreken maar weer wel in Antalya die kant op.
En ja wat mn werk hier betreft weet je het kan me niet zoveel meer schelen,heb t er altijd naar mn zin gehad maar laatste tijd niet meer zo(maar ligt ook aan mezelf hoor)en ja hier in Nl is ook werk zat te verkrijgen dus zonder zit je niet zomaar meer.Ik wil er deze week nog heeeel goed over denken en aan het eind van deze week mn beslissing nemen.
Ook nog ff goed met askim praten haha…en hopen dat hij het ook goed gaat vinden.

hey Marieke,
İk heb vorige zomer ook in een animatie team gewerkt en het is echt zwaar werk.maar dat kan ook afhangen van het hotel natuurlijk,van wat ze verwachten van het animatie team.
Wij hadden elke morgen voor het werken een vergadering en ook elke middag(dus gaat al van je vrije tijd af). je moet altijd lachen ook al voel je je een dagje niet goed (menstruatie bv).
de shows bij ons waren super moeilijk,na de show kregen we de tijd om ons om te gaan kleden en daarna weer door trainen voor de volgende grote show wat soms tot 02.00-03.00 duurde en dan weer opstaan smorgens vroeg. het kan dus echt super zwaar worden ,maar dat moet je er voor over hebben zeker.
je hebt natuurlijk ook de hotels die proffesionele (russische meisjes) dansers huren en dan moet het personeel van de mini club niet aan de moeilijke shows meedoen.
en dan heb je van die hotels dat alleen maar bingo,een paar grappige sketch shows opvoeren en daarmee is de kous dan ook weer af (in zo een hotel heb ik ook nog gewerkt ,lekker relax :slight_smile: )
en dus, je hebt contact met iemand en je weet nog niet welk hotel het is?

Groetjes

Ik ken Turkije helemaal niet maar ik weet wel dat je soms risico’s nemen in het leven dat geeft het leven een kick volgens mij.
Zoals mijn man en ik zijn op wereldreis en hebben ons gehele leven opgezegd in Nederland.

Je kunt vast wel iemand vinden waar je appartement aan kunt onderverhuren. Je gaat een avontuur tegemoet waar je ook gaat werken. Als je weer terug in Nederland bent dan kun je heus wel weer een baan vinden. Er zijn veel werkgevers die het altijd goed vinden als je ondernemend bent en om naar Turkije te gaan en daar te werken geeft wel aan dat je je doelen nastreeft.

Ik zeg maar zo je leeft maar 1 keer en je moet eruit halen wat je kunt.

Ik hoop dat dit je een beetje helpt.

gr van Moira

hoii,

bedankt voor je reactie.
Ik heb toch besloten om het voorlopig nog niet te doen.Zou het nog steeds heel graag willen maar wil eerst mn dingetjes hier goed afronden.Dan daarbij hij gaat eind dit jaar het legerin.We hebben besloten om voorgoed samen te gaan leven als hij uit het leger komt.Hij kan deze periode nog mooi werken om geld te verdienen,en ik kan dat ook nog mooi deze kleine 2 jaar doen,zodat we het straks alleen maar nog beter hebben.Deze 2 jaar nog even door zien te komen,en dan straks voorgoed samen…

Trouwens wel een mooie stap die jullie gemaakt hebben,zo doe je nog eens echt iets met je leven!
Onze bedoeling zal ook zijn dat ik straks naar turkije ga komen,dus ook een stap in je leven.Maar ik sta er wel helemaal achter.Vindt het een hele uitdaging…

en idd je leeft maar 1 keer!

Oke dat is ook wat waard eerst eens even flink sparen zodat je lekker wat geld heb als je daar zit.
Wij hebben er zelf ook 2 jaar overgedaan voordat we weg konden gaan eerst flink sparen en toen vertrokken.

We blijven nu voor totaal 2 jaar weg uit Nederland. We gaan ook kijken in Australie of mijn man daar misschien werk kan vinden. Hij is computerprogrameur en daar hebben ze in Australie een groot tekort van. Als het lukt dan kan hij een werkvergunning krijgen en ik kan dan een vergunning bij hem krijgen. Ik ga dan weer studeren daar want ik wil mijn engels wel verder gaan verbeteren.

gr van Moira

Echt super hoor!Als zulke dingen jullie wensen zijn moet je dat ook zeker doen…
En waar zitten jullie nu op dit moment?
Zo zie je nog eens wat van de wereld en niet alleen het kleine Nl.
Veel succes met alles hoor!

Wij zijn nu in Kuala Lumpur waar we nog blijven tot zaterdag. Dan vliegen we naar Singapore waar we 4 dagen verblijven. Dan weer terug naar Maleisie om naar Borneo en Brunei te gaan.

Verder nog weinig gepland we willen in ieder geval eind van het jaar in Sydney zijn want ik wil graag oud en nieuw in Sydney vieren dat lijkt me helemaal super.

hier mijn weblog http://moira-en-joost.blogspot.com