Help waar snorkelen phu quoc

Over 3 dagen arriveren wij op phu quoc en het belangrijkste vind ik snorkelen. Wie weet er accomodatie aan het strand vanwaar ik zo het water in kan en aardig kan snorkelen. Ik kan werkelijk nergens vinden waar daar goede snorkelsteks zijn (zonder tour). Ik hoop echt dat iemand hier het wel weet. Alvast bedankt

Sent from my SM-J105H using Wereldwijzer mobile app

Dit zijn de plekken die ik weet:

1. vanaf Long Beach. Zoek op google maps de Rory’s Beach bar op als herkenningspunt. Loop dan richting het zuiden tot je een restaurant als het ware uit ziet steken vanuit het strand op de rotsen. Daar het water in.
  2. op bai Sao strand. Op de noordelijke kant van het strand ligt paradiso beach bar. Als je vanaf daar naar het noorden kijkt zie je een hoop rotsen waar het lijkt alsof je de bocht om kunt naar een ander strand. Daar is ook wat koraal te vinden.

Ik vond zelf de tour een stuk leuker. Zeker de tour die langs fingernail island gaat ten zuiden van An Thoi. Om te overnachten zou ik Long Beach kiezen vanwege de levendigheid in de avond of Ong Lang beach voor juist serene rust.

Groeten
Thomas

Ik dacht gisteren al terug geschreven te hebben, maar dat is kennelijk niet goed gegaan. Maar dank voor de info, dat is tenminste iets. Weet je misschien ook of er van een van de An Thoi eilanden goed vanaf de kant gesnorkeld kan worden, of toch beter de tour die je noemt?

De an Thoi eilanden zijn alleen te bereiken per boot. Als je niet met een tour mee wilt dan is er de optie om zelf naar het plaatsje An Thoi te gaan en daar onderhandelen over de prijs met een lokale visser voor een eigen prive tour. Dat kost rond de 800.000 Dong. Dat is wel erg leuk. bbq meenemen en wat verse vis kopen in het dorp en dan op Fingernail Island de dag doorbrengen. Hier kun je direct vanaf het strand naar het koraal rif.

Super, precies wat ik graag wil, ga het proberen. Ik laat nog wel eens weten of het gelukt is. En nu maar hopen op mooi weer!

Top. Veel plezier met het snorkelen. Met het weer zit het wel goed. De regetijd is zo goed als over inmiddels en het is weer blauwe luchten tijd.

Groeten
Thomas

Ben je inmiddels op PQ geweest? Hoe vond je het daar? Snorkelplekken gevonden?

Wij gaan als gezin in mei, lees zoveel verschillende verhalen dus hoor graag hoe het was.

Is long beach de beste locatie om resort te boeken?