Snorkelen rond nha Trang

Hoi,
Kun je in Nha Trang deftig gaan snorkelen? Ik zie dat er trips zijn naar de koraalriffen. Wie heeft dit gedaan en is dit de moeite waard?
Zijn er andere plaatsen waar de onderwaterwereld mooier is?
Waarschijnlijk de eilanden maar dan moeten we wel tijd overhebben en dat wordt een probleem… Hoe lang moet je uittrekken voor Con Dao of Phu Quoc?
Heeft Mui Ne snorkelplaatsen?
Onze duikbril gaat alvast mee!
grtjs:chin:
Veronique

Hallo Veronique,

Moet beginnen dat ik niet snorkel, wel gaat ik in een bootje zitten met een glazen bodem , in Nha Trang en vond het wel mooi.
Wat je ziet is volgens mij ongeveer hetzelfde?

In Mui Ne is snorkelen dus echt niet te doen ivm met de vrij onrustige zee; hoge golven en veel kitesurfers die je niet zien.
Geloof ook niet dat er koraal is, alleen maar zand?

Ik weet niet waar je je duikbril al gebruikt hebt, maar uit gesprekken met ervaren snorkelaars en duikers is het niet echt spectaculair in Viet Nam met de koralen en de diversiteit aan vissen in vergelijking met oa Australie, Egypte enz…
Wat ik uit die gesprekken wel begrepen heb is dat Phu Quoc toch de nummer 1 bestemming is voor Viet Nam.

Ik hoop dat ervaren snorkelaars je misschien wat verder kunnen helpen.

Wat je moet uittrekken voor Phu Quoc
Vliegen 1/2 dag enekele reis
over land 1 tot 1.5 dag

Voor con Dau geld hetzelfde aan reistijd, kan minder maar dan moet je alles goed geboekt hebben ( de aansluitingen bedoel ik dan).

gr
Ton.

1 like

Bedankt Ton,

misschien moeten we dan toch proberen nog even in Phu Quoc te raken…
Naar Nha Trang gaan we zowiezo, dus we kunnen het even proberen…
we zien wel
dank

Ik heb in Na Thrang gedoken, maar je kan er ook snorkelen. Het is niet de mooiste plaats ter wereld, maar het is zeker wel leuk!

Vanaf de kant is er niet veel te doen, je zult meemoeten met een boot. Je vertrekt dan 's ochtends heel vroeg, en met iedere duikschool kun je wel mee uitvaren. Je snorkelt een paar uur, en tussendoor kun je lekker op het dek van de zon genieten. Eind van de ochtend keer je terug aan land - de golven zijn dan te hoog om nog uit te varen.

Bij veel excursies wordt bij aankomst lunch geserveerd.