Bereikbaarheid in Phu Quoc

Hoi reizigers,

even een vraag betreffende Phu Quoc:

hoe simpel / moeilijk is het op dat eiland om bv van Long Beach naar Sao Beach te gaan?

Rijden er taxi’s? Is het te doen om een brommertje te huren? Om dan bv bij Long Beach te vertrekken en dan naar Sao Beach te rijden? Of is dit stukje strand onvindbaar als je dit alleen moet zoeken?

Onze situatie:
We zullen een 7tal dagen op Phu Quoc verblijven, maar we dachten om dit op te splitsen in een aantal dagen op Long Beach en een aantal dagen op Sao Beach. Alleen vind ik precies niet echt goede accomodaties op Sao Beach.

Dus dan is de 2de optie om alleen een hotel te boeken op Long Beach en als we willen, dan kunnen we zelf of via taxi naar Sao Beach voor een dag door te brengen.

Wat denken jullie?

Groetjes!

Hallo Kennel,

Sao beach ligt precies aan de andere kant van Long Beach; oost tov west.
Het is een van de mooiste stranden van Phu Quoc.
Omdat de barkeeper van ons resort vertelde dat het vrij lastig te vinden was zijn we er met een taxi naartoe gegaan.
Ik heb daar 1 primitieve mogelijkheid gezien om te overnachten; echt alleen maar een koud waterkraan en een oncomfortabel uitziend bed in houten huisjes. Wel bevinden zich er enkele restaurantjes.
Dus je kunt je daar best 1 of meerdere dagen vertoeven wanneer je op en neer rijdt; is ook rustiger dan Long Beach.

Dus je tweede optie zou in mijn ogen het beste zijn.

Je kan ook scooters huren, maar weet wel dat dit strafbaar is en dat de reisverzekering/zorgverzekering niets dekt. Dus geen enkele medische verzorging wanneer nodig, repatriëring naar Nederland, schades enz. enz.

gr
Ton.

Hallo,

De omgeving van Sao Beach is inderdaad niet vergeven van de goede hotels. Optie 2 lijkt mij dan ook het beste. Al zou ik dan geen taxi nemen, maar echt een scooter huren. Dat dit strafbaar is weet ik niet (mss ivm de cc’s), maar zelfs dan zou ik het nooit hebben willen missen om zelf lekker over Phu Quoc te toeren en alles te ontdekken. Een scooter huren kost bijna niets en draagt wel heel erg bij aan het vakantie/backpack gevoel. Vanaf Long Beach ben je denk ik een uur onderweg naar Sao Beach. Vanaf Sao Beach kan je dan weer over verharde wegen terug naar Long Beach. Op zich is Phu Quoc wel overzichtelijk door de weinige wegen en mensen kunnen je altijd de weg wijzen.

Sao Beach is inderdaad niet makkelijk te vinden, maar des te leuker is het als je het vindt en het is wel erg mooi.

Phu Quoc is niet zo groot hoor en een groot gedeelte is niet bereikbaar. Je kunt het in principe in een halve dag alles wel redelijk zien. Er zijn maar weinig wegen en de meeste is onverhard -rood zand met toch wel wat gaten etc als je zelf gaat reijden maar op zich goed te doen

Ik had ook gehoord dat zelf een scooter huren officieel niet toegestaan is dus ben ik achterop een scooter gaan zitten - dus met bestuurder. Kun je evt je bagage ook nog net meenemen. Het is even zoeken maar met een chauffeur (scooter of auto) prima te vinden
er zijn wat cafeetje/restaurantachtige dingetjes en geloof ik 1 simpele opvernachtingmogelijkheid - wat dat betreft is er niet veel mogelijk dus
Het strand is mooi maar ook afgelegen, 't is maar wat je wilt. In long beach heb je veel resorts, die over het algemeen normale westerse prijzen vragen - erg duur dus voor Vietnam

succes

Ok bedankt.

Wij wilden in 1ste instantie 7 nachten op Phu Quoc verblijven. Natuurlijk hebben we maar 5 echte volle dagen als we het vervoer en onderweg zijn even berekenen. Denken jullie dat dit te lang is voor op zo’n eiland? We zouden hier wel gewoon wat uitrusten, een keer gaan snorkelen, naar Sao Beach, het eiland zelf wat verkennen,…

Is er op Long Beach iets te doen 's avonds ? Hiermee bedoel ik niet van feesten ofzo, maar gewoon dat het er niet “doods” is?

Bedankt!

Hallo Kennel,

Ik ben voor het laatst op Phuo Quoc geweest in maart 2009 en verbleef toen bij Sasco blue lagoon.
Bij de strip langs de resorts had je veel restaurants voor touristen . Een bar heb er niet ontdekt, maar misschien dat iemand dat kan corrigeren wanneer dat veranderd is.

In de stad zelf heb veel vietnamese restaurants met een bar erbij; spreken bijna geen engels.
Maar de entourage is perfect, je kijkt je ogen uit. Lekker verse vis, kreeft, garnalen ed. eten en dan na het eten van de Vietnamesen gade slaan vanaf de bar.
Zorg wel dat je de prijzen van de diverse vissoorten en kreeft, garnalen ed. per kilo kent want anders komen er enkele dollars bij. Maar dan is het nog goedkoop.

Mijn ervaring is dat ik vooral het drinken aan de bar en wat praten met touristen toch op het resort zelf heb gedaan ( het personeel daar kent wel wat engels ). De lokale mensen kennen bijna geen van allen engels dus communiceren is toch wat moeilijk als je zelf niet verder komt dan Heineken, tiger, ba ba ba.

Maar had een leuke tijd daar en ga zeker nog een keer terug.

gr
Ton.

hmm. Ik moet zeggen dat ik een paar dagen Phu Quoc wel genoeg vond. Als je nog niets geboekt hebt qua vervoer zou ik liever nog een dagje extra dagje ergens anders doen (bv. Mekongdelta)
Je zit waarschijnlijk in een resortachtig iets aan een schitterend strand aan Long Beach. Op zich niet veel te doen in de avond, behalve de dingen die ze vanuit het resort regelen (lifemuziek / Buffet met…??).
Afhankelijk waar je zit aan ‘die strip’ kun je langs de zandweg (slecht verlicht) lopen naar de vuurtoren (leuk / met leuk barretje en heerlijke ligstoelen waar je onder het genot van een kokosnoot de zon mooi onder ziet gaan) en het dorpje, daar was toen ik er was een soort van avondmarkt met een draaimolentje maar stelde niet veel voor.
Ik vond Phu Q totaal NIET te vergelijken met de rest van Vietnam.
Behalve op Long Beach is het niet ingesteld op toeristen, gelukkig maar (dus laatste souvenirs kopen daar zit er niet echt in)
Ja het is zeker tropisch en zeker lekker om een paar daagjes te luieren na je rondreis. Je kunt een dagje leuk snorkelen (met een boottochtje), een dag met de scooter/taxi het eiland rond en 2 daagjes (of meer) lekker niksen op het strand en zwembaden. De stranden zijn echt super mooi - zo uit de bountyreclames. Dus het wordt zeker genieten die laatste paar dagen!!!
veel plezier.:slight_smile: