Help: vliegmaatschappij El-Al Israel!

Hallo!

Ik wil in juli graag voor drie weken naar Thailand gaan. Superveel zin in! :)Beetje laat met het boeken van de vlucht, dat weet ik, maar ik heb nu toch nog wat gevonden. El-Al Israel vliegt via Tel Aviv naar Bangkok voor +/- 530,-; zou ideaal zijn! :slight_smile: Ik ben alleen benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met deze maatschappij of dat er mensen zijn die me hierin kunnen adviseren.
Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,
Fannie

Hey meisje! Thailand was super cool! Echt een aanrader, dus: GAAN!

Ik hoop dat je gauw een reactie krijgt m.b.t. die maatschappij (bij voorkeur voor morgen), want het lijkt me een zeer strak plan als je met spoed kan boeken…

Liefs,
Carolina

Vliegervaringen El Al: http://www.turbulentie.nl/dbase/show_experiencesnw2.cgi?ervaringen_airline_name=ElAl

Pfff, daar zitten toch wel aardig verschillende reacties tussen…

:jeez: :confused: :sad:

Het gaat volgens mij om de vliegervaring die de persoon heeft. Als je met een lijf vol vliegangst in de vertrekhal hoort dat ze 10 euro meer voor hun ticket hebben betaald dan hun buurman, gehoord hebben dat ze achterin moeten zitten want daar begint het uitdelen van het eten dat later voorin begint en door hun slechte Engels de verkeerde maaltijd voorgeschoteld krijgen en zo zou ik nog effies kunnen doorgaan, ister van alles mis met de maatschappij.

Vliegen is transport, de maatschappij verbindt zich een passagier tussen twee punten binnen een bepaalde tijd voor een afgesproken prijs te vervoeren. Er zijn maatschappijen die dit zo aangenaam mogelijk proberen te laten verlopen, maar voor sommigen ister nooit iets goed genoeg, dit soort mensen kunnen moeilijk een wanprestatie van de normale gang van zaken onderscheiden. Ik weet allang niet meer hoeveel keren ik gevlogen heb, meer dan honderd, waarvan de leukste altijd zijn als je met een eenmotorig vliegtuigje pipercub, twin oid met een kudde toeristen over de bergen en dalen van het binnenland van Papua klimt naar een acceptable flightlevel terwijl onder je niets anders is dan jungle. Met 10-tallen maatschappijen. Ik kan maar van 1 maatschappij herinneren dat ik echt niet te spreken was op een vlucht tussen AMS en CGK(Jakarta) zowel heen als terug. Een naam noemen is hier niet relevantwant is al wat jaren geleden. En 1 binnenlandse maatschappij in Indonesia die passagiers rustig in Singapore 12 uur lieten wachten daarna iets regelden waarvan nog een paar uur in de bus. Maar je kan zoiets ook als avontuur beschouwen en een bewijs van hoe het er in Indonesia aan toe kan gaan. Ook een keer zat ik in een toestel van Gulf Air, tussen Abu Dhabi en CGK (Jakarta) zetten ze een ouwe gare 767 in (all-economy Gulf Traveller). Om ff een situatieschets te geven, ongeveer 70% van het hele toestel is gevuld met jonge Indonesische vrouwen, de een nog depressiever dan de andere, peinzend over een aantal verloren jaren werken als slaaf in het Midden-Oosten tussen de baardmannen, die hen in het minst erge geval alleen uitgescholden en vernederd hebben, en in het ergste geval lichamelijk en seksueel misbruikt hebben (denk ik…)

Nog eens 20% bestaat uit mannelijke Indonesische gastarbeiders die eveneens gedesillusioneerd terugkomen, en de rest bestaat uit een handjevol blanken en Indonesiers die zo min mogelijk geld willen uitgeven om in Indonesie te komen.

Officieel was dit natuurlijk een non-smoking flight. Uiteraard werd er omgeroepen dat roken ten strengste verboden was en dat alle toiletten van rookalarm voorzien waren. Wie schetst mijn verbazing als ik opeens de geur van kretek/gudang garam opsnuif in het gangpad?? Er zaten gewoon een paar Indonesiers te roken, nota bene voorin het vliegtuig! En de stewardessen deden niets lachen een beetje lief en galant lopen ze door het gangpad of er nix aan de hand is… Ach wat maakt het eigenlijk uit he, die gasten hebben waarschijnlijk korte tijd geleden hun droom uit elkaar zien spatten…Ik kon me daar in ieder geval ff niet meer druk over maken nadat ik hun verhalen had gehoord

Maar enfin…El Al is wel safe! Hun security checks schijnen rigoreus te zijn

Okay, thnx vanua, voor je uitgebreide reactie! Ik reis wel veel, maar nou ja, kweetoknie…

In ieder geval Fan, je hoort het: SUPERSAFE is het, dus ik zou zeggen: BOEKEN die vakantie! :wink:

Kus,
Carolina

Neehee :frowning: Is de vlucht gewoon weg. Gvd! :frowning:

Dat méén je niet!!! Damn, das balen! Zijn er nog andere goede opties???

Kus,
Carolina