Help! Vietnamezen onvriendelijk? Drie weken in te vullen...

Hallo Nadienh,

Kom even terug op je oorspronkelijke vraag, onvriendelijk.

Ik had je al geschreven dat eindelijk de overheid het gaat oppakken en aktie gaat ondernemen in Hanoi.

Is geen loze belofte gebleken.

http://www.thanhniennews.com/index/pages/20120906-street-vendors-punished-for-harassing-foreign-tourists-in-hanoi.aspx

gr.
Ton.

Dankjewel Ton!

Nog een praktische vraag: moet ik Sapa en vervoer naar Sapa vooraf boeken of kan dat ook ter plekke? Ik kom op 8 december aan in Hanoi en hoop op 9 december de nachttrein (of bus) naar Sapa te nemen. En weet iemand hoe ruim vooraf ik een Easyrider moet boeken? Of kan dat ook ter plekke?

Hallo Nadienh,

Je kan een Sapa trein ticket ook ter plekke boeken en je zal ook altijd wel een plaatsje vinden.
Maar wil je een bepaald comfort, dan is de aanwezig dat je wat langer zult moeten zoeken en de kans aanwezig dat deze niet meer te krijgen te zijn.
Dan zal je dus wat minder comfortabel moeten reizen.
Dit is dus afhankelijk wat je zelf wilt, in het allerergste geval zit je de gehele reis op een houten stoel. Maar dan moet het wel echt heel druk zijn.

Er
Deze kan je ook ter plekke boeken bij hun kantoren of via een reisbureau.
Houd er wel rekening mee dat er ontelbare nep Er rondrijden, die geen vergunning hebben, niet verzekerd zijn vanwege ontbreken van vergunning en toch touristische diensten aanbieden.
Deze bieden zich meestal op straat aan.
ik neem aan dat je in Nederland ook geen 200 euro geeft aan mij wanneer ik je op straat aanspreek, gekleed in nette broek en T-shirt met Arke logo, en bied je een tour aan in het altijd mooie tilburg en omgeving naar Breda onder de prijs.

Dus ben een beetje alert op en vraag wanneer ze iets aanbieden het telefoonnummer van zij afdeling en ga dit even na door naar toe te bellen; wel zelf het tel. opzoeken op internet en niet het nummer bellen dat hij geeft. een echte Er begrijpt dit helemaal en vind die neppers zelf ook niet oke.

Maar in veel plaatsen zijn er officiële afdelingen, bijv in Nha Trang heten ze dus Nha Trang ER en in Dalat dus de Dalat ER.

Ben in je in Dalat dan ga je naar de Dalat Er en Hoi An naar de Hoi An ER enz.
Dan weet je zeker dat het goed zit met alle voorzieningen en verzekeringen.

Je kan er een meerdaagse tour boeken beginnende de dag erop.
Je snapt wel dat wanneer je in Hoi An bent en je boekt dan de Dalat ER er wel 2 dagen tussen kunnen zitten omdat ze van Dalat moeten komen. Kan ook soms wat eerder omdat ze met een andere tour aankomen in Hoi An en ze je zo dan kunnen meenemen voor jouw tour .

Hoop dit je vragen wat beantwoord heeft?

gr.
Ton.