Ik heb zonet in Georgetown, Maleisië geld proberen te pinnen in een ATM machine, in een 7-Eleven shop. Pincode ingeven, bedrag ingeven (850 MR), alles zag er in orde uit, de automaat geeft m’n kaart terug maar geen geld.
Ik vraag de verkoper van de winkel om hulp, hij doet alles opnieuw, weer 850MR, zelfde probleem.
Ik heb twee telefoonnummers van ATM, onmogelijk iemand aan de lijn te krijgen, in de winkel begrepen ze er niets van maar kon ik ook niet op erg veel hulp rekenen …
Ik zou morgen naar Perhentian vertrekken, waar geen banken zijn - het omruilen van m’n ticket was ook niet mogelijk…
Heeft iemand ooit hetzelfde probleem gehad? Zoja, is het geld van de rekening of niet? Mijn eigen bank kan me dat pas vertellen binnen (4!) dagen…
Ik heb wel eens een storing gehad die vergelijkbaar is met deze, en toen is er geen geld afgeschreven. Dat was overigens niet in Maleisie…
Ik weet niet met welke bank je bankiert, maar vaak zie je al veel en veel eerder hoeveel je gepind hebt, alleen in het weekend is het soms 1-2 dagen vertraagd. Althans, dat is mijn ervaring met de ING.
Ik zou gewoon verder reizen als je je ticket niet kan verzetten, zelfs al spreek je devolgende dag iemand van de bank dan kan dat mannetje toch niks voor je doen!
Wij hadden afgelopen juni in Maleisie en in Thailand hetzelfde probleem gehad. Uiteindelijk werkte 2 van onze pinpassen niet meer. Gelukkig werkte onze creditcard daarna nog wel. Heb je al andere banken geprobeerd? Maybank werkte bij ons voordat de passen kapot waren wel goed.
Ik ben het vandaag gaan melden bij AMbank, documenten ingevuld etc, ze zouden het verder onderzoeken. Mijn pas werkte tot nu toe in Thailand, Laos en Cambodia zonder probleem, en vandaag geld kunnen afhalen bij een soortgelijke automaat, ook van AMbank…
Was er geld van je rekening verdwenen?
Hallo, precies hetzelfde meegemaakt in maleisie… ik zou de volgende dag ook naar perhentian. Bleek dat ik ook niet kon internetbankieren. Met mijn moeder in nl gebeld en gevraagd of zij het wou uit zoeken met mijn bank, omdat mijn reisgenoot wel kon pinnen bij dezelfde atm en hij zit bij dezelfde bank als mij. Bleek dat mijn pas geblokkeerd was wegens skimmen dit bleek achteraf al in nederland gebeurd te zijn. Heel veel werk gehad in maleisie (faxen bellen en mailen) maar ik kon mijn pasje weggooien en had gelukkig een creditcard bij me. Succes hoop dat het niet al teveel vakantieplezier gaat kosten.
Er was geen geld van onze rekening verdwenen. Dus dat viel gelukkig mee, had voor de zekerheid mijn pas toch laten blokkeren. Maar verder geen probleem, vraag wel direct een nieuwe pas aan zodat je bij terugkomst in Nederland een nieuwe pas hebt die je direct kunt gaan gebruiken, want een nieuwe pas aanvragen kost een week.
Ik heb ooit eens RM1500 gepint die niet uit de automaat kwam rollen. Ik heb niks gedaan bij de lokale bank, behalve de bonnetjes bewaard. ABN gebeld en die konden blijkbaar precies nagaan wat er mis was gegaan. Binnen 10 werkdagen stond het bedrag weer op mijn rekening (bij mij was er wel RM1500 verdwenen).
Ik hoop dat je een CC bij je hebt. Ik heb ook altijd 2 bankpassen bij me. Voorheen had je nog wel eens dat sommige banken voor- of achter liepen qua techniek (vreemd genoeg heb ik het over de NL bank met de NL bankpassen). Zo konden wij niet pinnen op Bali omdat onze pas te verouderd was. Blijkbaar hebben NL banken niet zo’n trek om bij een nieuwe techniek direct iedereen van een nieuwe pas te voorzien. Op zich niks mis mee, tenzij je in Azie woont :)…